پنجشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » فولکس‌واگن میلیاردها از بودجه‌ی توسعه‌ی خودروهای برقی را صرف پیشرانه‌های بنزینی می‌کند
فولکس‌واگن میلیاردها از بودجه‌ی توسعه‌ی خودروهای برقی را صرف پیشرانه‌های بنزینی می‌کند

فولکس‌واگن میلیاردها از بودجه‌ی توسعه‌ی خودروهای برقی را صرف پیشرانه‌های بنزینی می‌کند

۱۴۰۳-۰۳-۱۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

با کند شدن روند جایگزینی خودروهای برقی با بنزینی، فولکس‌واگن تصمیم گرفته تا بخشی از بودجه‌ی هنگفت توسعه‌ی خودروهای برقی خود را صرف بهبود پیشرانه‌های بنزینی کند.

به گزارش مجله ماشین، همانطور که می‌دانید، روند جایگزینی خودروهای برقی با خودروهای بنزینی آنطور که برخی خودروسازان پیش‌بینی کرده بودند، پیش نمی‌رود.

چندین شرکت خودروسازی مجبور به عقب انداختن اهداف بلندپروازانه‌ی خود برای تبدیل شدن به یک برند تماما برقی در آینده‌ی نزدیک شده‌اند.

همین سال گذشته بود که فولکس‌واگن تخمین می‌زد تا پایان این دهه، ۸۰ درصد از فروش سالانه‌ی این شرکت در اروپا را خودروهای برقی تشکیل دهند.

اما استقبال نه چندان گرم از مدل‌های ID، فولکس‌واگن را مجبور به تجدید نظر در استراتژی خود کرده است.

از ۱۸۰ میلیارد یورو (۱۹۶ میلیارد دلار) که در سال ۲۰۲۳ عمدتا برای نسل بعدی خودروهای برقی در نظر گرفته شده بود، حالا یک‌سوم آن صرف توسعه‌ی پیشرانه‌های احتراق داخلی (بنزینی) خواهد شد.

این خبر را آرنو آنتلتس، مدیر ارشد مالی و عملیاتی گروه فولکس‌واگن اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد حدود ۶۰ میلیارد یورو (۶۵ میلیارد دلار) را صرف «حفظ رقابت‌پذیری خودروهای بنزینی» خود کند.

مدیر ارشد مالی و عملیاتی فولکس‌واگن در سخنرانی خود در رویدادی که توسط رویترز در مونیخ برگزار شد، گفت: «آینده برقی است، اما گذشته تمام نشده است. یک‌سوم بودجه صرف خودروهای برقی می‌شود و این روند ادامه خواهد داشت.» این تصمیم، گامی ‌بزرگ به عقب نسبت به برنامه‌ی قبلی است که در اواخر سال ۲۰۲۲ اعلام شده بود. بر اساس آن برنامه، فولکس‌واگن قصد داشت از سال ۲۰۳۳ تنها خودروهای برقی در اروپا تولید و عرضه کند.

سال گذشته، توماس شفر، مدیر برند فولکس‌واگن، درباره‌ی سوخت‌های الکترونیکی گفته بود که این فناوری یک «فناوری قدیمی» است. او بحث‌های مربوط به سوخت‌های مصنوعی را چیزی جز «سروصداهای غیرضروری» نمی‌دانست. این در حالی است که پورشه، از دیگر برندهای گروه فولکس‌واگن، در حال حاضر به‌طور فعال در تولید سوخت مصنوعی در کارخانه‌ای در شیلی مشارکت دارد.

دیگر برندهای لوکس زیرمجموعه‌ی فولکس‌واگن نیز با دقت در حال پیشرفت سوخت‌های پایدار هستند. بوگاتی حتی به فکر طراحی جایگاه‌های سوخت خانگی است که با سوخت مصنوعی پر می‌شوند.

لامبورگینی بر این باور است که موتورهای احتراق داخلی را می‌توان با استفاده از سوخت‌هایی غیر از سوخت‌های فسیلی نجات داد. بنتلی نیز در حال بررسی سوخت‌های تقریبا بدون کربن است.

بنتلی، که مقر آن در شهر کرو قرار دارد، هدف خود برای تبدیل شدن به یک برند تماما برقی تا سال ۲۰۳۰ را سه سال به تعویق انداخته است.

به طور مشابه، فورد دیگر فکر نمی‌کند بتواند تا سال ۲۰۳۰ در اروپا کاملا برقی شود. استون مارتین نیز به تازگی مسیر خود را تغییر داده است و به تولید خودروهای بنزینی در دهه‌ی آینده ادامه خواهد داد.

کاملا واضح است که با توجه به علاقه‌ی مردم به خودروهای بنزینی، تعداد بیشتری از شرکت‌های خودروسازی در حال بازبینی استراتژی‌های خود در زمینه‌ی خودروهای برقی هستند.

خودروسازان در وضعیت دشواری قرار دارند زیرا مقررات مربوط به آلایندگی سختگیرانه‌تر می‌شود و این امر نیازمند سرمایه‌گذاری برای کاهش آلایندگی پیشرانه‌های بنزینی است.

از طرف دیگر، تهاجم برقی چین، دغدغه‌ی بزرگی برای بازیگران جهانی این صنعت به شمار می‌رود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×