جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳ / بستری برای خلق و نوآوری
نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403

نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳ / بستری برای خلق و نوآوری

۱۴۰۳-۰۳-۲۹ زمان مطالعه: 3 دقیقه 11

به گزارش مجله ماشین، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای صنعت خودروسازی در منطقه، از تاریخ ۲۹ خرداد تا ۱ تیرماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد. بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای فعالان این صنعت فراهم می کند تا آخرین دستاوردها، نوآوری ها و محصولات خود را به معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار دهند.

صنعت خودروسازی یکی از پایه های اصلی اقتصاد ایران به شمار می رود و نقش مهمی در اشتغالزایی، تولید ناخالص داخلی و توسعه کشور ایفا می کند.

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403
آیین افتتاح نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

حمایت از تولیدکنندگان صادرات‌محور در مسیر صنعتی شدن ایران

در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران خودروساز، روسای اتحادیه‌های مرتبط و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد، عباس علی‌آبادی بر لزوم صنعتی شدن کشور تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر لزوم حرکت به سمت صنعتی شدن دانش‌بنیان و صادرات‌محور تاکید کرد و از حمایت این وزارتخانه از شرکت‌هایی که این دو مولفه را داشته باشند، خبر داد.

عباس علی‌آبادی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در کشور، گفت: “ایران باید صنعتی شود و ما در وزارت صمت، صنعت دانش‌بنیان صادرات‌محور را دنبال می‌کنیم و از این رو، شرکت‌هایی که به دنبال این نوع تولید هستند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.”

وی با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در کشور، خاطرنشان کرد: “صنعت خودرو از جمله صنایع مهمی است که ششمین اقتصاد جهان به حساب می‌آید و از این رو، پتانسیل اقتصادی بالایی دارد. این صنعت بر ۶۰ صنعت دیگر نیز تاثیرگذار است و به همین دلیل، مورد توجه ویژه‌ی وزارت صمت قرار دارد.”

علی‌آبادی در ادامه، انتظارات این وزارتخانه از خودروسازان را برشمرد و گفت: “برای دریافت حمایت‌های وزارت صمت، خودروسازان باید به دنبال ساخت قطعات اصلی و گلوگاهی، تقویت مهندسی، ایجاد زنجیره‌ی تامین مطمئن و ارتقای کمیت و کیفیت تولید باشند.”

وزیر صمت با تاکید بر ضرورت جهش تولید در سال جاری، افزود: “امسال باید بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کنیم و به رقم ۱.۷ میلیون دستگاه نیز نزدیک شویم. همچنین، ارتقای کیفیت خودروها نیز از جمله اولویت‌های اصلی ما است.”

علی‌آبادی در پایان، بر لزوم حضور در بازارهای جهانی برای تبدیل شدن به صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌محور تاکید کرد و گفت: “بازار جهانی عرصه‌ای است که صنعتی بدون کیفیت را راه نمی‌دهد. از این رو، صنایع برای دریافت حمایت‌های وزارت صمت، باید این ویژگی را در خود تقویت کنند.”

 

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403
نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

رونمایی از دو محصول جدید ایران‌خودرو

حضور پررنگ ساپکو و سازندگان زنجیره تامین در بزرگترین رویداد قطعه‌سازی کشور

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403
ری‌را در نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

در این رویداد مهم، شرکت ساپکو و سازندگان زنجیره تامین ایران‌خودرو در فضایی وسیع به وسعت ۶۸۷۶ متر مربع و با استقرار ۱۲۶ غرفه در سالن‌های ۴۰، ۴۱ و ۴۴ حضور خواهند یافت.

هدف اصلی این حضور، معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای ایران‌خودرو در زمینه تولید و تامین به‌روزترین فناوری‌ها و مجموعه‌های وابسته به خودرو است.

همچنین، در این راستا، نیازمندی‌های این شرکت در حوزه تامین قطعات به اطلاع بازدیدکنندگان و فعالان صنعت قطعه‌سازی خواهد رسید.

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403 / بستری برای خلق و نوآوری
تارا v4 نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

در حاشیه این نمایشگاه، رویدادی با عنوان “تبیین معافیت‌های مالیاتی ناشی از فرآیندهای تحقیق و توسعه” با مشارکت معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری و شرکت ساپکو برگزار می‌شود.

این رویداد در سالن ایران ساختمان خلیج فارس نمایشگاه جانمایی شده و فرصتی برای آشنایی سازندگان با مفاد برنامه معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای این حوزه خواهد بود.

در راستای ارتقای راندمان زنجیره تامین، کارگاهی آموزشی با موضوع “محاسبه هزینه‌های لجستیکی” در ۳۱ خردادماه در سالن مروارید ساختمان خلیج فارس نمایشگاه برگزار خواهد شد.

این کارگاه به منظور ارائه آموزش‌های لازم به منظور بهینه‌سازی فرآیندهای لجستیکی و حمل‌ونقل قطعات به سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو طراحی شده است.

علاوه بر نمایش دستاوردها و توانمندی‌های زنجیره تامین ایران‌خودرو، در این نمایشگاه دو محصول جدید این شرکت شامل “ری‌را” و “تارا V4” نیز برای اولین بار در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403 / بستری برای خلق و نوآوری
ساپکو در نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو می تواند به رونق این صنعت، افزایش تعاملات بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی کمک کند.

اهداف نمایشگاه

  • معرفی آخرین دستاوردها و نوآوری ها در صنعت قطعات خودرو
  • ایجاد فرصتی برای تبادل نظر و تعامل بین فعالان این صنعت
  • توسعه بازارهای صادراتی برای قطعات خودرو ایرانی
  • جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت قطعات خودرو
  • ارتقای سطح دانش و فناوری در صنعت قطعات خودرو
نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403
نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

در این نمایشگاه، بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای مختلف جهان حضور خواهند داشت و طیف گسترده ای از محصولات و خدمات خود را در زمینه های مختلف از جمله موتور، گیربکس، قطعات بدنه، سیستم های برقی و الکترونیکی، تایر و لاستیک، مواد اولیه و … ارائه خواهند کرد.

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403
بازدیدکنندگان از نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو برای متخصصان، فعالان، مدیران و کارشناسان صنعت خودرو، نمایندگی های مجاز، صادرکنندگان و واردکنندگان قطعات خودرو، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و عموم مردم علاقه مند به صنعت خودرو جذاب خواهد بود.

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403
نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

در کنار نمایشگاه، برنامه های جانبی متعددی نیز برگزار خواهد شد که شامل سمینارها، کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی و … می باشد. این برنامه ها فرصتی برای تبادل نظر و بحث و گفتگو در مورد مسائل مختلف صنعت خودرو و ارائه راهکارهای نوین برای چالش های پیش روی این صنعت را فراهم خواهد کرد.

نمایشگاه قطعات خودرو تهران 1403
نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳
پوستر نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳
پوستر نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۳

این مطلب در حال تکمیل است…

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×