سه شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۳
Zeekr EX1E

معرفی Zeekr EX1E: شبیه به رولزرویس کالینان

۱۴۰۳-۰۴-۱۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه 3

خودروی شاسی‌بلند الکتریکی Zeekr EX1E از شرکت Geely به طور جزئی در تصاویر ثبت اختراع نمایش داده شده است. انتهای عقب این خودرو نشان‌دهنده درب صندوق دو تکه‌ای است و نور جدیدی بر روی طراحی خارجی هفتمین مدل این برند می‌اندازد. طراحی Zeekr EX1E به طرز چشمگیری به رولزرویس کالینان نزدیک است.

به گزارش مجله ماشین، Zeekr یک برند خودروهای الکتریکی سطح بالا از گروه Geely است که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد.

خط تولید فعلی آن شامل چهار مدل است: لیفت‌بک ۰۰۱، مینی‌ون ۰۰۹، کراس‌اوور X و سدان ۰۰۷. Zeekr اوایل امسال در عرضه اولیه سهام نیویورک ۴۴۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

در سال ۲۰۲۴، این برند قصد دارد دو خودرو را به بازار عرضه کند: میکس MPV و آرک شاسی‌بلند. سال آینده سه مدل دیگر به بازار داخلی عرضه خواهند شد.

یکی از آن‌ها شاسی‌بلند EX1E است که به‌طور جزئی در تصاویر ثبت اختراع نمایش داده شده است.

تا پیش از این اطلاعاتی درباره کراس‌اوور EX1E جدید Zeekr در دست نبود.

Zeekr EX1E
Zeekr EX1E

اما میتوان حدس زد که نام کد این خودرو به کلاس اندازه آن اشاره دارد، به این معنی که EX1E شاسی‌بلند پرچم‌دار تمام‌سایز Zeekr خواهد بود.

در تاریخ ۲۸ ژوئن، اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) اطلاعات ثبت اختراع از شرکت Zhejiang Zeekr Technology Co., Ltd را منتشر کرد.

این ثبت اختراع از طراحی درب صندوق عقب یک خودروی ناشناخته از Zeekr محافظت می‌کند. این تصاویر انتهای عقب خودرو را نشان می‌دهند که به عنوان شاسی‌بلند پرچم‌دار برند شناخته شده است.

بنابراین منابع چینی گزارش داده‌اند که این تصاویر ثبت اختراع مربوط به کراس‌اوور EX1E است.

شاسی‌بلند Zeekr EX1E دارای خط سقف صاف با یک سانروف بزرگ، ستون‌های D مایل و تزئینات پلاستیکی دور چرخ‌ها است.

معرفی Zeekr EX1E: شبیه به رولزرویس کالینان
Zeekr EX1E

همچنین دارای اسپویلر سقفی، پورت شارژ در گلگیر سمت چپ و واحدهای چراغ عقب مستقل با شکل ذوزنقه‌ای است که به طرز چشمگیری شبیه به رولزرویس کالینان هستند.

درب صندوق EX1E نیز به طرز مشکوکی شبیه به خودروهای RR است. این درب دارای طراحی دو تکه‌ای است؛ بخش پایین به سمت پایین خم می‌شود در حالی که بخش بالا به سمت بالا باز می‌شود. طبق ثبت اختراع، این بخش‌ها هر دو با نیروی برق عمل می‌کنند.

جالب است که طراحی Zeekr EX1E از زبان طراحی فعلی برند به نام Hidden Energy پیروی نمی‌کند. به نظر می‌رسد که Zeekr می‌خواهد با دادن یک ظاهر منحصر به فرد به EX1E، بر جایگاه آن تأکید کند.

احتمالاً کراس‌اوور EX1E از معماری SEA استفاده می‌کند. این خودرو سال آینده وارد چین خواهد شد تا با خودروهای برندهای معتبر رقابت کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×