شنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تویوتا GR کرولا احتمالا گیربکس اتوماتیک دریافت می‌کند
تویوتا GR کرولا احتمالا گیربکس اتوماتیک دریافت می‌کند

تویوتا GR کرولا احتمالا گیربکس اتوماتیک دریافت می‌کند

۱۴۰۳-۰۴-۱۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

اسناد لو رفته نشان می‌دهد که احتمالا یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به خط تولید این خودرو در سال ۲۰۲۵ اضافه خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، این اسناد که در ابتدا در انجمن تویوتا GR کرولا منتشر شده‌اند، از مدل “Premium AT” با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به همراه پدال‌های تعویض دنده خبر می‌دهند.

گیربکس شش سرعته دستی همچنان به صورت استاندارد روی مدل‌های Core و Premium ارائه خواهد شد.

اضافه شدن گیربکس اتوماتیک به خط تولید GR کرولا منطقی به نظر می‌رسد.

تویوتا GR یاریس که  پیشرانه ۱.۶ لیتری خود را با GR کرولا به اشتراک می‌گذارد، سال گذشته گیربکس اتوماتیک هشت سرعته “Direct Automatic Transmission” را دریافت کرد.

این گیربکس تنها باعث افزایش ۱۸ کیلوگرمی وزن خودرو شد. ارائه این گزینه در آمریکا می‌تواند GR کرولا را بدون افزایش وزن قابل توجه، به طیف وسیع‌تری از خریداران معرفی کند.

با گیربکس اتوماتیک، GR کرولا همچنین گشتاور بیشتری دریافت خواهد کرد. در حال حاضر مدل پایه با گیربکس دستی شش سرعته، گشتاوری برابر با ۳۷۰ نیوتن متر دارد، در حالی که مدل قدرتمندتر Morizo گشتاوری برابر با ۴۰۷ نیوتن متر ارائه می‌دهد.

اما اسناد نشان می‌دهند که مدل اتوماتیک در تمامی نسخه‌ها گشتاوری برابر با ۴۰۷ نیوتن متر خواهد داشت که مشابه با GR یاریس مجهز به گیربکس هشت سرعته است.

سخنگوی تویوتا  گفت: در حال حاضر هیچ خبری برای اعلام نداریم. اگر شایعات مربوط به گیربکس اتوماتیک GR کرولا صحت داشته باشد، انتظار می‌رود این هاچ‌ بک داغ تا پایان سال رونمایی شود و فروش آن اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز گردد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×