پنجشنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی هوندا Ye S7: با نسخه تک موتوره نیز عرضه می‌شود
هوندا Ye S7 نسخه تک موتوره

معرفی هوندا Ye S7: با نسخه تک موتوره نیز عرضه می‌شود

۱۴۰۳-۰۵-۲۱ زمان مطالعه: 5 دقیقه 18

هوندا Ye S7 که محصول مشترک هوندا و دانگ فنگ است، تاکنون تنها با نسخه دو موتوره و برد ۶۲۰ کیلومتری عرضه می‌شد؛ اما بر اساس اطلاعات جدیدی که از سوی یکی از نهادهای نظارتی دولت چین منتشر شده، این خودرو در نسخه تک موتوره نیز به بازار خواهد آمد.

به گزارش مجله ماشین، ماه گذشته، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین برای نخستین بار اطلاعاتی درباره هوندا Ye S7 منتشر کرد که تنها شامل یک نسخه با مشخصات بسیار محدود بود. با توجه به اطلاعات جدید، می‌توان حدس زد که نسخه دو موتوره، مدل فول آپشن بوده و اکثر نسخه‌ها از موتور تک استفاده خواهند کرد.

نسخه تک موتوره هوندا Ye S7

براساس اطلاعات منتشره از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، وزن نسخه تک موتوره این خودرو بین ۲۱۷۸ تا ۲۱۹۱ و ۲۱۷۵ کیلوگرم متغیر است. همچنین خریداران می‌توانند بین رینگ‌های ۱۹ و ۲۱ اینچی انتخاب کنند. ابعاد نسخه تک موتوره نیز همانند نسخه دو موتوره بوده و برابر با ۴۷۵۰، ۱۹۳۰ و ۱۶۲۵ میلی‌متر (طول، عرض، ارتفاع) با فاصله محوری ۲۹۳۰ میلی‌متر است. زاویه حمله و فرار این خودرو به ترتیب ۱۷ و ۲۴ درجه است.

هوندا Ye S7 نسخه تک موتوره
نمای عقب هوندا Ye S7 نسخه تک موتوره

قوای محرکه نسخه تک دیفرانسیل عقب این خودرو همان موتور برقی TZ220XSAMCF81 نسخه چهار چرخ محرک بوده و توانی معادل ۲۰۰ کیلووات تولید می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. در حال حاضر جزئیات بیشتری درباره باتری این خودرو منتشر نشده است، اما مشخص است که از نوع لیتیوم-یونی سه قلو بوده و توسط شرکت CATL تامین می‌شود. پیش‌تر اعلام شده بود که نسخه چهار چرخ محرک از باتری ۸۹.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که آن نیز توسط CATL تامین شده است. احتمال می‌رود که نسخه تک موتوره نیز از همین باتری استفاده کند یا اینکه این باتری در سنگین‌ترین نسخه خودرو به کار رفته باشد. در این صورت می‌توان انتظار برد حدود ۷۰۰ کیلومتر را با استفاده از استاندارد اندازه‌گیری چینی (CLTC) داشت. لازم به ذکر است که تنها یک لیست برای نسخه تک موتوره وجود دارد، اما سه وزن مختلف ثبت شده است که دلیل آن مشخص نیست.

هوندا Ye S7 تفاوت چشمگیری با خودروهای قبلی این برند داشته و حتی لوگوی جدیدی بدون حاشیه دور حرف H دارد. چراغ‌های جلو و عقب نیز بر اساس ایده کشیده شدن حرف H طراحی شده‌اند. درگاه شارژ خودرو در سمت راست و بالای گلگیر جلو قرار دارد.

نسخه دو موتوره هوندا Ye S7

هوندا در اوایل سال جاری میلادی از عرضه سری خودروهای برقی Ye مختص بازار چین خبر داد. در این رویداد، دو خودروی نزدیک به تولید نهایی به نام‌های S7 و P7 به همراه مفهوم Ye GT رونمایی شد. با وجود آنکه انتظار می‌رفت هر دو مدل S7 و P7 امسال به بازار عرضه شوند، تاکنون اخبار بیشتری درباره S7 از سوی شریک سرمایه‌گذاری هوندا، یعنی دانفنگ، منتشر شده است. به نظر می‌رسد این خودرو پیش از P7 که قرار است توسط GAC عرضه شود، روانه بازار خواهد شد.

هوندا Ye S7
هوندا Ye S7

حداکثر برد Ye S7 براساس چرخه CLTC، ۶۲۰ کیلومتر است که با استفاده از باتری لیتیوم-یونی سه لایه ۸۹.۸ کیلووات‌ساعتی تامین‌شده توسط CATL امکان‌پذیر شده است. این خودرو از سیستم چهارچرخ محرک با دو موتور استفاده می‌کند که موتور جلو حداکثر توان ۱۵۰ کیلووات و موتور عقب ۲۰۰ کیلووات تولید می‌کند. حداکثر سرعت خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

هوندا Ye S7
نمای عقب هوندا Ye S7

ابعاد هوندا Ye S7 برابر با ۴۷۵۰، ۱۹۳۰ و ۱۶۲۵ میلی‌متر (طول، عرض، ارتفاع) است و فاصله محوری آن ۲۹۳۰ میلی‌متر است. نکته غیرمعمول این است که لیست MIIT ماه گذشته تنها یک نسخه از این خودرو را شامل می‌شد که وزنی برابر با ۲۳۰۵ کیلوگرم دارد و از رینگ‌های ۲۱ اینچی استفاده می‌کند. این خودرو یک شاسی‌بلند کاملاً برقی متوسط بر اساس معماری جدید W برند هوندا است.

این خودرو با خطوط تیز و چراغ‌های جلو و عقب که بر اساس حرف H طراحی شده‌اند، ظاهری متمایز دارد. لازم به ذکر است که این خودرو از لوگوی جدید برند هوندا نیز بهره می‌برد. از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به دوربین‌های جانبی به جای آینه‌ها اشاره کرد، اما به نظر نمی‌رسد که این خودرو به لیدار مجهز باشد. طبق لیست MIIT، امکان انتخاب نسخه دو رنگ بدنه نیز وجود دارد. این خودرو در رنگ مشکی ظاهری خشن و در نسخه دو رنگ سفید در لیست MIIT ظاهری ملایم‌تر دارد. هر دو پورت شارژ سریع و کند در گلگیر جلو قرار دارند.

هوندا Ye S7
هوندا Ye S7

اگرچه هنوز تصویر رسمی از فضای داخلی هوندا Ye S7 منتشر نشده است، اما می‌توان فرض کرد که تصاویر گرفته‌شده از خودرو در نمایشگاه خودروی پکن تا حدودی نشان‌دهنده نسخه تولیدی آن است. این تصاویر یک فرمان سه شاخه تخت همراه با پنل صفحه نمایشگر ابزار LCD را نشان می‌دهد که در نزدیکی شیشه جلو و در عمق داشبورد قرار دارد. یک صفحه نمایش سرگرمی بزرگ در وسط به دو قسمت تقسیم شده است که قسمت پایین آن به کنترل آب و هوا و صندلی‌ها اختصاص دارد. قسمت بالایی شامل عملکردهای معمول صفحه نمایش سرگرمی است. از دیگر تجهیزات شناخته‌شده می‌توان به سقف پانوراما، سیستم صوتی Bose و شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

انتظار می‌رود این خودرو در جایگاه بالاتر از دانفنگ هوندا e:NS1 قرار گیرد که دارای محدوده قیمت ۱۷۵۰۰۰ تا ۲۱۸۰۰۰ یوان (۲۴۵۰۰ تا ۳۰۵۰۰ دلار) است. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که قیمت اولیه هوندا Ye S7 حداقل ۲۰۰۰۰۰ یوان (۲۷۹۵۰ دلار) باشد و این خودرو با خودروهایی مانند تسلا مدل Y و نیو ES6 رقابت کند.

جدول مشخصات هوندا Ye S7

مشخصاتجزئیات
نوع خودروشاسی‌بلند الکتریکی دو موتوره
ظرفیت باتری۸۹.۸ کیلووات‌ساعت (باتری لیتیوم سه‌تایی از CATL)
برد حرکتی۶۲۰ کیلومتر (چرخه CLTC)
سیستم پیشرانهچهار چرخ متحرک با دو موتور
قدرت موتور جلو۱۵۰ کیلووات
قدرت موتور عقب۲۰۰ کیلووات
سرعت نهایی۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
ابعادطول: ۴۷۵۰ میلی‌متر / عرض: ۱۹۳۰ میلی‌متر / ارتفاع: ۱۶۲۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۹۳۰ میلی‌متر
وزن خودرو۲۳۰۵ کیلوگرم
سایز چرخ‌ها۲۱ اینچ
ویژگی‌های ظاهریچراغ‌های نواری در جلو و عقب، دوربین‌های جانبی به جای آینه‌ها
امکانات داخلیصفحه نمایش LCD / صفحه نمایش مرکزی تفکیک شده (کنترل تهویه و صندلی)
تجهیزات دیگرسقف پانورامیک، سیستم صوتی Bose، شارژ بی‌سیم گوشی

گالری تصاویر هوندا Ye S7

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×