پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای
BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای

BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای

۱۴۰۳-۰۵-۰۳ زمان مطالعه: 2 دقیقه 11

با عرضه نسل جدید BMW M5، طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی اصلی BMW ارائه خواهد شد که طراحی شده‌اند تا شخصیت پویای این سدان پر‌کارایی را بیش از پیش برجسته کنند. قطعات عملکردی M Performance مخصوص این مدل، به مالکان امکان می‌دهند تا هم ظاهر اسپرت‌ترین مدل BMW M و مهم‌تر از آن، تعادل آیرودینامیکی آن را با دقت واقعی بهبود بخشند.

به گزارش مجله ماشین، BMW M5 جدید با سیستم محرکه هیبریدی M خود که حداکثر توان ۷۲۷ اسب بخار (۵۳۵ کیلووات) و گشتاور سیستم ۱۰۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند، فناوری شاسی سفارشی و سیستم هوشمند چهار چرخ محرک M xDrive، تجربه‌ای فراتر از هر رقیب در کلاس خود ارائه می‌دهد. قابلیت پویایی برجسته آن با طراحی بیرونی قدرتمند و خالص تکمیل می‌شود. مانند پکیج بیرونی کربنی M که به صورت کارخانه‌ای موجود است، مجموعه‌ای از قطعات عملکردی M Performance که از فیبر کربن سبک و پیشرفته ساخته شده‌اند و از زمان عرضه BMW M5 جدید در دسترس خواهند بود، جذابیت ورزشی نادر و متمایزی ایجاد می‌کنند.

اجزای بیرونی از جنس فیبر کربن، خطوط پویای خودرو را برجسته کرده و تعادل آیرودینامیکی آن را بهینه می‌کنند.

BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای
BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای

ظاهر جذاب BMW M5 جدید توسط پیش‌آمبر مجسمه‌سازی شده و جلوپنجره چشمگیر کلیوی BMW M، و همچنین گلگیرهای برجسته و دامن‌های جانبی شکل گرفته است. قطعات عملکردی M Performance برای قسمت بیرونی به طور کامل با هندسه و طراحی خودرو هماهنگ می‌شوند و بر خطوط پویا و قامت قدرتمند سدان تأکید بیشتری می‌گذارند.

یکی از نکات برجسته محدوده قطعات عملکردی M Performance برای BMW M5 جدید، دیفیوزر عقب دو بخشی M Performance از جنس فیبر کربن است که جلب توجه می‌کند. این قطعه با تزئینات لوله اگزوز M Performance از جنس فیبر کربن ترکیب می‌شود تا ظاهری مدرن و بسیار اسپرت به قسمت عقب سدان پر‌کارایی ببخشد. تزئینات لوله اگزوز M Performance از ترکیب تیتانیوم و فیبر کربن ساخته شده است. این قطعات با حلقه‌های انتهایی تیتانیومی فرزکاری شده و لوگوی برجسته M5، ظاهری قدرتمند و چشمگیر ایجاد می‌کنند.

BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای

دیفیوزر عقب M Performance از جنس فیبر کربن به عنوان یک افزودنی به اسپویلر عقب موجود در پکیج بیرونی کربنی M یا همراه با اسپویلر عقب M Performance پرو از جنس فیبر کربن که به عنوان یک گزینه ارتقاء نیز در دسترس است، ارائه می‌شود. این امر مسیریابی هوای بهینه را در شرایط رانندگی بسیار پویا تضمین می‌کند.

اسپلیتر جلو M Performance از جنس فیبر کربن، تعادل آیرودینامیکی و تاثیر بصری BMW M5 جدید را بیشتر افزایش می‌دهد. این قطعه نیز با هر دو نوع اسپویلر عقب موجود قابل استفاده است. اسپلیتر جلو دو بخشی M Performance از جنس فیبر کربن، ورودی هوای پایین مرکزی را که برای اولین بار توسط یک پارتیشن مرکزی به دو قسمت تقسیم شده است، برجسته‌تر می‌کند.

عرض زیاد و طراحی سفارشی برای قاب جانبی بدنه، به BMW M5 جدید تناسب عضلانی می‌بخشد. گسترش آستانه‌های زیرین M Performance از جنس فیبر کربن، تأکید بیشتری بر فرم ورزشی نمای جانبی خودرو می‌گذارد. این قطعات را می‌توان با کاور آینه‌های جانبی M از جنس فیبر کربن ترکیب کرد تا یک تاثیر کلی منسجم ایجاد شود. تمام قطعات اتصال فیبر کربن با دقت دست‌ساز از پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن (CFRP) با روکش شفاف باکیفیت ساخته شده‌اند.

احساس مسابقه‌ای M و سفارشی‌سازی جزئیات

پروفایل پویای BMW M5 جدید را می‌توان با برچسب‌های جانبی M Performance به رنگ مشکی یخ‌زده بیشتر برجسته کرد. این برچسب‌های باکیفیت در برابر شستشوی خودرو مقاوم هستند و دوباره به طور یکپارچه با هندسه M5 ترکیب می‌شوند. پوشش آنتن M Performance از جنس آرامید که از یک ماده کامپوزیتی فیبر منحصر به فرد ساخته شده است، یک نقطه برجسته سبک را به سقف خودرو می‌آورد. علاوه بر این، چرخ‌های آلیاژی سبک M Performance از تابستان ۲۰۲۵ برای BMW M5 جدید ارائه خواهد شد.

BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای
BMW در تلاش برای جذاب‌تر کردن M5 جدید با آپشن‌های کارخانه‌ای

درپوش باک بنزین M Performance از جنس فیبر کربن، هاله منحصر به فرد سدان پر‌کارایی جدید را به سطح جزئیات گسترش می‌دهد و با نشان M Performance از جنس آلومینیوم برس شده قابل شناسایی است. چهار تکه فرش کف M Performance که هر کدام دارای دوخت تزئینی به رنگ‌های متضاد و نشان M Performance هستند، لمس‌های ورزشی بیشتری به فضای داخلی اضافه می‌کنند. کیسه‌های لاستیک M Performance نیز حس موتور اسپرت را به گاراژ مشتری می‌آورد. روی آن‌ها لوگویی به رنگ‌های BMW M GmbH و گرافیکی نشان‌دهنده موقعیت چرخ چاپ شده است و دارای دسته تقویت‌شده برای حمل آسان است. کاور کلید M Performance نیز بیانیه‌ای متمایز ارائه می‌دهد. کاور شیک و دقیقاً متناسب با چرم ناپا دانه ریز مشکی از کلید خودرو در برابر خراش محافظت می‌کند و خط تولید قطعات عملکردی BMW M Performance را به شیوه‌ای شیک تکمیل می‌کند.

قطعات عملکردی BMW M Performance موجود برای BMW M5 جدید بر اساس تخصص تاسیس‌شده مسابقه‌ای BMW M GmbH و تجربه‌ای که در بیش از پنج دهه کسب کرده است، توسعه یافته‌اند و دقیقاً برای مطابقت با ویژگی‌های خاص این خودروی اسپرت پر‌کارایی طراحی شده‌اند. علاوه بر این، محصولات ارتقاء یافته مطابق با دستورالعمل‌های سختگیرانه کیفیت گروه BMW آزمایش شده‌اند و همزمان با کل خودرو تحت تاییدیه قرار گرفته‌اند، به این معنی که ثبت نام جداگانه در ادارات صدور مجوز خودرو مورد نیاز نیست.

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×