جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » خداحافظی مازراتی با موتور V-8: معرفی آخرین Quattroporte Grand Finale
Quattroporte Grand Finale

خداحافظی مازراتی با موتور V-8: معرفی آخرین Quattroporte Grand Finale

۱۴۰۳-۰۵-۱۶ زمان مطالعه: 2 دقیقه 4

موتور ۳.۸ لیتری V-8 با دو توربوشارژر، قدرتی معادل ۵۷۲ اسب بخار تولید می‌کند. دلتنگش خواهیم شد.

به گزارش مجله ماشین، مازراتی، مانند اکثر خودروسازان، در حال آماده شدن برای آینده است. پلتفرم‌ها، پیشرانه‌ها و مدل‌های جدیدی در راه هستند، بنابراین وقت خداحافظی با مدل‌های کنونی فرا رسیده است. این برند ایتالیایی سال گذشته تولید مدل‌های Ghibli و Levante با موتور V-8 را متوقف کرد و اکنون نوبت به Quattroporte رسیده است تا به همراه موتور ۳.۸ لیتری دو توربوشارژ این برند، از صحنه خارج شود.

خداحافظی مازراتی با موتور V-8: معرفی آخرین Quattroporte Grand Finale
Quattroporte Grand Finale

مدل Quattroporte Grand Finale آخرین نمونه‌ای است که با موتور V-8 این برند عرضه می‌شود. مازراتی از برنامه سفارشی‌سازی Fuoriserie خود برای افزودن ویژگی‌های خاص به این خودرو استفاده کرده است. این مدل با رنگ Blu Nobile و کیت بدنه فیبر کربنی با همان رنگ، همراه با کالیپرهای ترمز آلومینیومی برس‌خورده عرضه می‌شود.

Quattroporte Grand Finale
Quattroporte Grand Finale

در داخل خودرو، Quattroporte دارای تزئینات چوبی بر روی فرمان، ستون‌های A با چرم مشکی، پنل‌های درب به رنگ قهوه‌ای روشن و تزئینات چوبی درب‌ها است. بر روی پشت‌سری‌ها لوگوی گلدوزی شده سه‌شاخ مازراتی دیده می‌شود و سرنشینان باید از آستانه‌هایی عبور کنند که نشان Quattroporte Grand Finale بر روی آن‌ها حک شده است. همچنین یک نشان ویژه Grand Finale بر روی تونل مرکزی خودرو قرار دارد.

در زیر کاپوت، موتور ۳.۸ لیتری دو توربوشارژ V-8 این برند با قدرت ۵۷۲ اسب بخار و ۵۳۸ پوند-فوت گشتاور قرار دارد. مازراتی تولید این موتور را با یک کاور ویژه که توسط تیم Fuoriserie و مهندسانی که بر روی خودرو کار کرده‌اند، امضا شده، به پایان رساند.

Quattroporte Grand Finale
Quattroporte Grand Finale

نسل ششم Quattroporte از سال ۲۰۱۴ به فروش می‌رسد، بنابراین زمان خداحافظی آن فرا رسیده است. اما این غیبت طولانی نخواهد بود. نسل جدیدی از این مدل در دست توسعه است که اندازه‌ای کوچکتر از مدل کنونی خواهد داشت و تقریباً هم‌اندازه Ghibli فعلی خواهد بود و بعید است که موتور V-8 جدیدی داشته باشد.

مازراتی آخرین Quattroporte را به مالک آمریکایی ناشناس آن تحویل داد و در کنار آن یک MC20 سفارشی را نیز که نمایانگر آینده این برند با موتور V-6 Nettuno است، عرضه کرد.

جدول مشخصات  Maserati Quattroporte Grand Finale

ویژگیمشخصات
نام مدلMaserati Quattroporte Grand Finale 2024
موتور۳.۸ لیتری V-8 توئین توربو
حداکثر توان موتور۵۷۲ اسب بخار
حداکثر گشتاور۵۳۸ پوند-فوت (۷۲۹ نیوتن‌متر)
گیربکساتوماتیک
نوع سیستم محرکمحور عقب (RWD)
ویژگی‌های خارجیرنگ Blu Nobile، کیت بدنه فیبر کربن، کالیپرهای ترمز آلومینیومی
ویژگی‌های داخلیفرمان با تزئینات چوبی، پوشش چرمی مشکی A-pillars، پنل‌های درب رنگ برنزی، لوگوی برجسته Trident بر روی پشتی صندلی‌ها، نشان ویژه Grand Finale بر روی تونل مرکزی
تولید محدودنسخه نهایی تولید شده از مدل V-8
سال تولید۲۰۲۴
نوع سوختبنزین
قدرت ویژهآخرین مدل تولید شده با موتور V-8

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×