دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی آبارث ۲۰۸ A اسپایدر با قیمت ۱ میلیون دلار!
آبارث 208 A اسپایدر

معرفی آبارث ۲۰۸ A اسپایدر با قیمت ۱ میلیون دلار!

۱۴۰۳-۰۵-۲۴ زمان مطالعه: 3 دقیقه

آبارث 208 A اسپایدر کلاسیک تک‌نسخه و بدون سقف، اکنون به قیمت نزدیک به 900 هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.

ابارث ۲۰۸ A اسپایدر ساخت بوانو، یک نمونه منحصر به فرد از سال ۱۹۵۵ است. این خودرو به موتور ۱.۱ لیتری و تنها ۶۶ اسب بخار مجهز است و مالک فعلی آن درخواستی حدود ۸۷۰ هزار دلار برای آن دارد.

 آبارث 208 A اسپایدر
آبارث ۲۰۸ A اسپایدر

شاید به ندرت فرصتی برای مالکیت یک قطعه تاریخی پیش بیاید، اما این دقیقا چیزی است که امروز با ابارث ۲۰۸ A اسپایدر بوانو عرضه می‌شود. این خودرو نگاهی خیره کننده به گذشته است و شاید داغ‌ترین راه برای سوختن پای خودتان یا احتمالا پای سرنشین‌تان باشد.

 آبارث 208 A اسپایدر
آبارث ۲۰۸ A اسپایدر

۲۰۸ A در پاسخ به روند رو به رشد باله‌های عقب و طراحی‌های هواپیمایی در آمریکا ساخته شد و دارای دو برادر به نام‌های ۲۰۷ A و ۲۰۹ A است. این سه مدل در سال ۱۹۵۵ در نمایشگاه خودروی تورین برای ابارث به نمایش گذاشته شدند.

معرفی آبارث 208 A اسپایدر با قیمت 1 میلیون دلار!
نمای عقب آبارث ۲۰۸ A اسپایدر

اگرچه نام بوانو بر روی این خودرو قرار دارد، اما در واقع جیوانی میکلوتی طراح بدنه آن است. باله‌ها به وضوح یک ویژگی اصلی هستند، زیرا در هر گوشه از خودرو دیده می‌شوند. چراغ‌های پاپ‌آپ تا حدودی سن خودرو را نشان می‌دهند و خط کمربندی درست زیر درب هر طرف قرار دارد.

معرفی آبارث 208 A اسپایدر با قیمت 1 میلیون دلار!
آبارث ۲۰۸ A اسپایدر

زیر ورق‌های فلزی، خودرویی تقریباً مشابه فیات ۱۱۰۰ آن زمان قرار دارد. این خودرو به یک موتور چهار سیلندر ۱.۱ لیتری با تنها ۶۶ اسب بخار (۴۹ کیلووات) مجهز است. این رقم ناچیز تنها از طریق یک جعبه‌دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته، اگزوز نیز از موتور خارج شده و درست زیر جایی که سرنشین سوار و پیاده می‌شود، قرار دارد. با وجود سن قابل توجه، این خودرو در شرایط بسیار عالی به نظر می‌رسد. در طول دهه‌های عمر خود، این خودرو تحت مالکیت برادران دوپونت، تونی پومپائو و بیل هیل بوده است.

 آبارث 208 A اسپایدر
آبارث ۲۰۸ A اسپایدر

هیل به طور خاص ادعا می‌کند که چندین سال در لونگ آیلند، مین و نیویورک سیتی با این خودرو رانندگی کرده است. از زمان مالکیت او، این خودرو دو بار دیگر دست به دست شده است. اکنون، این خودرو از طریق بخش فروش خصوصی RM Sotheby’s برای فروش گذاشته شده است. فروشنده درخواست ۷۹۵۰۰۰ یورو یا حدود ۸۷۰ هزار دلار دارد.

 آبارث 208 A اسپایدر
آبارث ۲۰۸ A اسپایدر

بدون شک، این مبلغ بسیار زیادی است، اما هیچ تردیدی در اهمیت این خودرو وجود ندارد. این خودرو بخشی از اولین سال‌های ابارث بوده، به وضوح سرها را برمی‌گرداند و یک نمونه منحصر به فرد است که در هیچ جای دیگری روی کره زمین یافت نمی‌شود. آیا واقعا ارزش تقریبا یک میلیون دلار را دارد؟ این تصمیم با خریدار بعدی است که هر زمان معامله نهایی را برای آن انجام دهد.

 آبارث 208 A اسپایدر
آبارث ۲۰۸ A اسپایدر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×