چهارشنبه , ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » مرسدس بنز تولید کلاس S را به دلیل فروش ضعیف کاهش می‌دهد
مرسدس بنز تولید کلاس S را به دلیل فروش ضعیف کاهش می‌دهد

مرسدس بنز تولید کلاس S را به دلیل فروش ضعیف کاهش می‌دهد

۱۴۰۳-۰۵-۳۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلاس S، یک نماد لوکس خودرویی، به دلیل کاهش فروش با چالش‌هایی مواجه است. در سه ماهه اول، تحویل این خودرو تقریباً 37 درصد کاهش یافت و به تنها 16900 دستگاه رسید که شامل مدل‌های AMG و Maybach نیز می‌شد. این برند ممتاز آلمانی جزئیات فروش کلاس S را برای سه ماهه دوم منتشر نکرده است. با این حال، تحویل ترکیبی کلاس S، EQS، EQS SUV و GLS تقریباً 23 درصد کاهش یافت و به 33400 دستگاه رسید.

به گزارش مجله ماشین، با توجه به این موضوع، جای تعجب نیست که مرسدس اکنون شایعات مربوط به کاهش تولید پرچمدار خود را تأیید کرده است. یک سخنگوی این شرکت در مصاحبه‌ای با Automobilwoche اعلام کرد که کلاس S در یک شیفت کاری در کارخانه ۵۶ در Sindelfingen تولید خواهد شد. طبق این نشریه، کارخانه مونتاژ به دلیل کاهش شدید فروش ماه‌هاست که زیر ظرفیت کار می‌کند.

Automobilwoche به نقل از یکی از تأمین‌کنندگان قطعات داخلی می‌گوید که کاهش تولید کلاس S یک “فاجعه” است. تغییر به یک شیفت کاری در تأسیسات Sindelfingen پس از تعطیلات ماه اوت اجرایی خواهد شد. نماینده مرسدس می‌گوید برخی از کارگران به وظایف تولیدی دیگری در کارخانه‌ای که EQS تمام برقی نیز در آن تولید می‌شود، اختصاص خواهند یافت.

با نگاهی به رقبای اصلی داخلی خود، که همچنین فروش خودروهای پرچمدار خود را با سایر مدل‌ها بسته‌بندی می‌کنند، BMW رشد داشته است در حالی که آئودی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است. تقاضا برای سری ۷ و سری ۸ تا ماه ژوئن ۱۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۳۰۲۴۹ دستگاه رسید. خودروهای کلاس D آئودی ۱۶.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۴۸۷ دستگاه رسید. تولید این مدل‌های بزرگ آئودی بین ژانویه و ژوئن ۴۶ درصد کاهش یافت و به تنها ۵۷۸۸ دستگاه رسید.

مرسدس در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی میان‌چرخه برای کلاس S است. در پایان ماه ژوئن، مدیرعامل Ola Källenius اعلام کرد که شرکت در مقایسه با آنچه معمولاً برای یک مدل فیس لیفت سرمایه‌گذاری می‌کند، “هزینه بسیار بیشتری” صرف می‌کند. این شرکت با تصمیم به سرمایه‌گذاری بیشتر در موتورهای احتراقی، اهداف بیش از حد بلندپروازانه خود در زمینه خودروهای برقی را کاهش داده است. از سه سدان بزرگ آلمانی، کلاس S تنها خودرویی است که هنوز موتور دوازده سیلندر ارائه می‌دهد، اما این موتور فقط در نسخه مجلل Maybach موجود است.

فراموش نکنیم که تا چند سال پیش، مدل‌های کلاس S کوپه و کلاس S کانورتیبل نیز وجود داشتند. هر دو از خط تولید حذف شدند و به‌طور غیرمستقیم با دوئوی جدید GT Coupe و SL جایگزین شدند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×