پنجشنبه , ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » پورشه ۹۱۷K استیو مک‌کوئین از فیلم «لو مان» به حراج می‌رود
پورشه 917K استیو مک‌کوئین از فیلم «لو مان» به حراج می‌رود

پورشه ۹۱۷K استیو مک‌کوئین از فیلم «لو مان» به حراج می‌رود

۱۴۰۳-۰۵-۳۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه

پورشه 917 که در سال 1969 معرفی شد، یکی از معروف‌ترین خودروهای مسابقه‌ای تاریخ است و خودرویی که برای پورشه 19 برد در مسابقات 24 ساعته لمان را به ارمغان آورد. علاوه بر این، پورشه 917 یک ستاره سینمایی هم هست. دو دستگاه از این خودروها در فیلم «لو مان» سال 1971 با بازی استیو مک‌کوئین افسانه‌ای به کار گرفته شدند.

به گزارش مجله ماشین، فیلم «لو مان» که یک مسابقه خیالی ۲۴ ساعته لمان را به تصویر می‌کشد، با استفاده از تصاویر واقعی ضبط شده در مسابقات ۱۹۷۰، اکنون به یک کلاسیک پرطرفدار در میان علاقه‌مندان به سینما و مسابقات تبدیل شده است. خودروهای مسابقه‌ای که در این فیلم به کار رفته‌اند نیز به دلیل همین محبوبیت مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۷، یکی از دو پورشه ۹۱۷K استفاده شده در این فیلم به قیمت ۱۴ میلیون دلار به حراج گذاشته شد.

حالا پس از گذشت هفت سال، خودرو دیگر با پوشش گلف، شاسی ۹۱۷-۰۲۲، قرار است به حراج گذاشته شود. این خودرو، که در اختیار استیو مک‌کوئین هم بوده، به عنوان «خودروی اصلی» فیلم شناخته می‌شود. این اعلامیه بزرگ در حراجی Mecum Monterey 2024 منتشر شد، جایی که این خودرو به نمایش درآمد. این پورشه ۹۱۷K در ژانویه ۲۰۲۵ در حراجی Kissimmee به فروش خواهد رفت.

این خودرو در سال ۱۹۶۹ به عنوان یک پورشه ۹۱۷ برای تأیید همولوگیشن تولید شد و سپس برای فصل ۱۹۷۰ به مشخصات K ارتقا یافت، اما هرگز در مسابقات شرکت نکرد. این خودرو به استیو مک‌کوئین و شرکت Solar Productions برای فیلم «لو مان» فروخته شد و به‌طور ویژه‌ای با رنگ‌های گلف برای فیلمبرداری تکمیل شد.

مک‌کوئین خیلی زود این پورشه را فروخت. پس از پایان فیلمبرداری، او خودرو را به راننده آلمانی، راینهولد یوست، فروخت که آن را در فصل ۱۹۷۱ مسابقات استقامت به کار گرفت. یوست نتوانست مسابقه ۲۴ ساعته لمان را با این خودرو به پایان برساند. او همچنین با این خودرو در برندز هچ، مونزا، اسپا و نوربورگرینگ مسابقه داد.

یوست خودرو را تا سال ۱۹۷۵ نگه داشت و سپس آن را به برایان ردمن فروخت. پس از چند سال، این خودرو به ریچارد اتوود، برنده مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۱۹۷۰، رسید. او با این ۹۱۷K در مسابقات مختلف شرکت کرد و سپس در سال ۲۰۰۰ آن را فروخت. دو سال بعد، خودرو توسط کمدین معروف و کلکسیونر پورشه، جری ساینفیلد، خریداری شد. حراجی Mecum اشاره‌ای نکرده که آیا ساینفیلد همچنان مالک این خودرو است یا خیر.

به‌همین‌طور، اطلاعات زیادی درباره وضعیت خودرو منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که پورشه ۹۱۷K در وضعیت بی‌نظیری قرار دارد. این خودرو احتمالاً هنوز از موتور اصلی ۱۲ سیلندر تخت و گیربکس دستی خود استفاده می‌کند.

در حال حاضر تخمینی از قیمت خودرو ارائه نشده است، اما انتظار می‌رود که این «خودروی اصلی» فیلم به قیمتی بالاتر از دیگر پورشه ۹۱۷K استفاده شده در «لو مان» دست به دست شود. احتمالاً قیمت بیش از ۲۰ میلیون دلار خواهد بود. نظر شما چیست؟

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×