پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی تویوتا GRMN سنچوری: غول از خواب بیدار شد
تویوتا GRMN سنچوری

معرفی تویوتا GRMN سنچوری: غول از خواب بیدار شد

۱۴۰۳-۰۶-۰۱ زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت تویوتا قصد دارد نسخه‌ای با عملکرد بالا از شاسی‌بلند لوکس خود، یعنی تویوتا سنچوری را عرضه کند. این شاسی‌بلند که یکی از لوکس‌ترین محصولات تویوتا محسوب می‌شود، حالا قرار است با نشان GRMN به بازار بیاید.

به گزارش مجله ماشین، حدود یک سال پیش، تویوتا نام پرآوازه خود را بر روی یک شاسی‌بلند با ارتفاع بالا به نام سنچوری قرار داد. وقتی این خودرو معرفی شد، نسخه‌ای با نشان Gazoo Racing و درهای کشویی مشابه خودروهای مینی‌ون به نمایش درآمد. این نسخه در آن زمان تنها یک مدل مفهومی و تک‌نسخه‌ای از GRMN بود، اما این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد.

آکیو تویودا، رئیس هیئت مدیره تویوتا، در جریان سفری به چین و دیدار با مالکان شاسی‌بلند سنچوری اعلام کرد که تنها یک نسخه GRMN از این خودرو وجود دارد که متعلق به اوست. اما این بار تویوتا قصد دارد نسخه GRMN از شاسی‌بلند سنچوری را به تولید انبوه برساند تا “بسیاری از مردم سراسر جهان بتوانند از آن استفاده کنند.”

شاسی‌بلند معمولی سنچوری که بر پایه پلتفرم TNGA ساخته شده است، با یک پیشرانه پلاگین هیبرید V-6 و توان خروجی ۴۰۶ اسب بخار عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست که نسخه GRMN این خودرو به پیشرانه V-8 مجهز خواهد شد یا خیر، اما انتظار می‌رود این مدل با قدرت بیشتری ارائه شود، چرا که آکیو تویودا این نسخه را یک GRMN کامل نامیده است.

مدل‌های GRMN تویوتا تاکنون تعداد محدودی داشته‌اند و اغلب مختص بازار ژاپن بوده‌اند. به عنوان یک نکته جالب، تویوتا پیش‌تر یک نسخه GRMN از خودروی کوچک iQ نیز ارائه کرده بود. همچنین، نسخه GRMN یاریس به بازار اروپا عرضه شد و انتظار می‌رود که سوپرا GRMN آینده به طور گسترده‌تری در دسترس قرار گیرد.

در حال حاضر، شاسی‌بلند سنچوری تنها در ژاپن و چین به فروش می‌رسد و تویوتا اخیراً به تولید یک شاسی‌بلند با عملکرد بالا اشاره کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این خودرو به دلیل قیمت بالا و هدف‌گذاری بازار نیش، احتمالاً به سنچوری SUV اشاره نمی‌کند.

در نهایت، به نظر می‌رسد که تویوتا برای استفاده از نشان GRMN در یک شاسی‌بلند تردیدی ندارد. از سوی دیگر، تویوتا نسخه‌ای کابریوله از شاسی‌بلند سنچوری را برای استفاده در مراسم‌های رسمی برای انجمن سومو ژاپن نیز ساخته است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×