اهداف باتریسازی فولکسواگن انعطافپذیر است
به گزارش مجله ماشین، توماس اشمال، مدیر بخش باتری فولکسواگن، طبق بخشهای منتشر شده از مصاحبهای که قرار است روز یکشنبه به طور کامل در فرانکفورتر آلگماینه زونتاگسسایتونگ منتشر شود، گفت: «هدف ما واقعبینانه است، اما غیرقابل تغییر نیست. ساخت کارخانههای سلول باتری یک هدف نهایی نیست. گسترش کارخانهها به چگونگی توسعه بازار خودروهای برقی بستگی دارد.»
فولکسواگن در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ظرفیت باتری تا ۲۴۰ گیگاوات ساعت ایجاد کند که ۲۰۰ گیگاوات ساعت آن توسط شرکت تابعه باتریسازی خود، PowerCo، ساخته خواهد شد. این شرکت قصد داشت تا پایان دهه، شش کارخانه در اروپا راهاندازی کند.
اما اشمال از آن زمان چندین بار این هدف را مورد ارزیابی مجدد قرار داده است و مشخص نیست که آیا این خودروساز کارخانههای دیگری، از جمله کارخانهای که قصد ساخت آن در اروپای شرقی را داشت، راهاندازی خواهد کرد یا کارخانههای موجود را گسترش میدهد.
سه کارخانه اعلام شده PowerCo، در والنسیای اسپانیا، انتاریوی کانادا و زالتسگیتر آلمان، ظرفیت ترکیبی تا ۱۷۰ گیگاوات ساعت دارند.
اشمال گفت که کارخانههای اسپانیا و کانادا قابل توسعه هستند و اینکه آیا این خودروساز این کار را انجام خواهد داد یا خیر، هنوز مشخص نیست. او همچنین جزئیاتی در مورد زمان تصمیمگیری در این مورد ارائه نکرد.