با اصلاح قانون اسقاط خودرو، بازار سیاه به تاریخ پیوست
به گزارش مجله ماشین، به گفته طاهری، با توجه به وجود بازار سیاه گسترده گواهی اسقاط، قانونگذاران در مجلس یازدهم تصمیم گرفتند سازوکار این قانون را اصلاح کنند. بر اساس این اصلاحیه، در صورتی که تعداد گواهیهای اسقاط کافی نباشد، تولیدکنندگان خودرو موظف هستند مبلغی معادل ۱.۵ درصد قیمت خودرو را به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته واریز کنند تا مجوز تولید دریافت کنند.
این نماینده مجلس تأکید کرد که اجرای این قانون در سال گذشته منجر به جمعآوری منابع قابل توجهی شده است و به طور چشمگیری بازار سیاه گواهی اسقاط را از بین برده است. اگرچه آییننامه اجرایی این قانون هنوز به طور کامل به اهداف مورد نظر نرسیده است، اما به گفته آقای طاهری، پیشبینی میشود تعداد خودروهای اسقاط شده در سال جاری به حدود ۲۵۰ هزار دستگاه برسد.
با این اصلاحیه، انتظار میرود که بازار خودرو شفافتر شده و از نوسانات ناشی از بازار سیاه گواهی اسقاط در امان بماند.