جمعه , ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نوآور » اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی جهان (Beaverlab Finder TW2)
اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی جهان (Beaverlab Finder TW2)

اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی جهان (Beaverlab Finder TW2)

۱۴۰۳-۰۶-۰۵ زمان مطالعه: 4 دقیقه 3

امروزه از هوش مصنوعی در تقریباً همه چیز استفاده می‌شود. از آنهایی که تلفن‌های ما را تقویت می‌کنند تا آنهایی که انواع مختلف ربات‌ها را در کارخانه‌های خودرو هدایت می‌کنند، هوش مصنوعی امکاناتی را باز کرده است که قبلاً هرگز در تقریباً تمام زمینه‌های زندگی تصور نمی‌شد. پس چرا نباید یک تلسکوپ را تقویت کند؟ این مقاله درباره تلسکوپ جدیدی به نام Beaverlab Finder TW2 صحبت می‌کند که اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی برای عکاسی نجومی است. این تلسکوپ با ویژگی‌های پیشرفته خود، مانند دوربین DS1 و قابلیت‌های ویرایش تصویر در زمان واقعی، امکان مشاهده دقیق‌تر و واضح‌تر اجرام آسمانی را فراهم می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، بازار تلسکوپ  یک بازار کاملاً محکم است و اگر به اندازه کافی تجربه در انجام کمی ستاره ‌نگری از زمان به زمان دارید، احتمالاً قبلاً می‌دانید که برای ابزارهای مناسب به کجا مراجعه کنید. همچنین ممکن است بخواهید به بچه‌های Beaverlab نگاهی بیندازید، زیرا این آنها هستند که ادعا می‌کنند اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی، بازار انبوه را در جهان عرضه کرده‌اند.

Beaverlab، که حدود چهار سال پیش تأسیس شده است، گروهی از افراد است که عادت دارند به اولین‌ها دست یابند، زیرا تنها محصول دیگر آنها تاکنون اولین میکروسکوپ جدا شدنی جهان، Darwin M2 است. تا آنجا که به تلسکوپی که ما را به اینجا آورد مربوط می‌شود، نام آن Finder TW2 است.

اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی جهان (Beaverlab Finder TW2)
اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی جهان (Beaverlab Finder TW2)

این وسیله از نظر فنی یک تلسکوپ نوری است که برخی از سیستم‌های آن توسط نوعی نامشخص از قدرت هوش مصنوعی تقویت شده است. این تلسکوپ دارای دیافراگم ۸۲ میلی‌متری، قابلیت بزرگنمایی اپتیکال تا ۲۹ برابر (و دیجیتال تا ۴ برابر) و فاصله کانونی اپتیکال ۵۰۰ میلی‌متری است.

همه موارد فوق به این معنی است که تلسکوپ می‌تواند تصاویر را از فاصله دورتر ثبت کند. این تصاویر همچنین به لطف چیزی به نام دوربین سیاره‌ای DS1 با کیفیت بالا هستند. این قطعه سخت‌افزاری است که باید حتی به کسانی از ما که در چنین مواردی ماهر نیستند اجازه دهد “با وضوح بی‌سابقه اسرار کیهان را آشکار کنند.”

همچنین در این جمع‌آوری کننده تصویر DS1 است که هوش مصنوعی برای اولین بار حضور خود را احساس می‌کند. این به سخت‌افزار کمک می‌کند تا عکس‌های را ثبت کند و تصاویر با کیفیت بالا را بهتر پردازش کند، حتی در مناطقی که آلودگی نوری زیادی وجود دارد.

اگرچه به Finder TW2 متصل است، اما می‌توان دوربین را جدا کرد و روی برخی از تلسکوپ‌های دیگر قرار داد، زیرا با تقریباً همه تلسکوپ‌های موجود در بازار سازگار است، تا زمانی که دارای چشمی ۱٫۲۵ اینچی باشند.

این دوربین به سنسور CMOS Starlight 1/1.8 اینچی متکی است که باید حتی در شرایط نور کم تصاویر با کیفیت بالا ارائه دهد. این سنسور نیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، این بار برای نیازهای پردازش، که منجر به تصاویری با جزئیات بیشتر و نویز کمتر می‌شود.

اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی جهان (Beaverlab Finder TW2)
اولین تلسکوپ مجهز به هوش مصنوعی جهان (Beaverlab Finder TW2)

این تلسکوپ همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی پنج اینچی داخلی است. این عنصر نه تنها به شما امکان می‌دهد آنچه را که دوربین می‌بیند مشاهده کنید، بلکه همچنین امکان ویرایش عکس و فیلم در زمان واقعی (فیلم‌ها می‌توانند در ۴K ضبط شوند) را فراهم می‌کند. درست است، ویرایش مستقیماً روی تلسکوپ انجام می‌شود، بنابراین نیازی به تجهیزات اضافی در طول یک جلسه ستاره ‌نگری نیست.

همه موارد فوق جالب به نظر می‌رسد و همه اینها به چه معناست برای افراد ناآشنا؟ خوب، همه این صحبت‌ها در ۱۳ کلمه زیر خلاصه می‌شود: شما برخی از جزئیات واقعاً پیچیده سیارات، ستارگان و کهکشان‌های دور را خواهید دید.

تلسکوپ Finder TW2 چندی پیش در Indiegogo زنده شد. هدفی که Beaverlab برای خود تعیین کرده بود، جمع‌آوری ۲۰ هزار دلار و شروع تولید بود. با ۳۳ روز باقی مانده در کمپین در زمان انتشار این داستان، کل مبلغ تعهد شده به آن بیش از ده برابر این مقدار رسید.

اولین صد نفر از حامیانی که این ایده را حمایت کردند، قول داده‌اند که تلسکوپ‌های فانتزی و مجهز به هوش مصنوعی خود را در سپتامبر دریافت خواهند کرد. این شرکت به نظر می‌رسد که به این وعده پایبند است، اما مشخص نیست که صدها نفر باقی مانده چه زمانی آنها را دریافت خواهند کرد.

Beaverlab یا تلسکوپ کامل را که برای آن ۳۲۹ دلار درخواست می‌کند، یا جمع‌آوری کننده تصویر مستقل را که می‌توانید به تلسکوپ موجود خود اضافه کنید، می‌فروشد و این قیمت ۲۲۹ دلار است. اگر بسته کامل را انتخاب کنید، شرکت یک سه پایه و یک کیف حرفه‌ای در فضای باز به شما خواهد داد. همچنین یک کنترل از راه دور، یک نقشه آسمانی و یک کابل داده نیز گنجانده شده است.

چه تلسکوپ Finder TW2 یا قطعه دیگری از سخت‌افزار را انتخاب کنید، احتمالاً هرگز زمان بهتری برای ورود به ستاره ‌نگری وجود نداشته است. کاوش فضایی احتمالاً سال‌های طلایی خود را تجربه می‌کند و چه کسی می‌تواند بگوید چنین دستگاهی به طور غیرعمدی چیزی خارق‌العاده را با دوربین ثبت نخواهد کرد؟

تا آنجا که به حرکت طبیعی اجرام آسمانی مربوط می‌شود، فقط به یاد داشته باشید که دو ابرماه دیگر در سپتامبر و اکتبر در راه است و این بدان معناست که ماهواره در قطر ۱۴ درصد بزرگتر و ۳۰ درصد روشن‌تر از حالت عادی خود به نظر می‌رسد. تصور کنید که چنین ابزار قدرتمندی را در هنگام نزدیک شدن به سیاره ما به آن نشانه بگیرید…

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×