دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » نوآور » مشترکات تایرهای خودرویی و هوافضای میشلن از زبان نماینده شرکت
مشترکات تایرهای خودرویی و هوافضای میشلن از زبان نماینده شرکت

مشترکات تایرهای خودرویی و هوافضای میشلن از زبان نماینده شرکت

۱۴۰۳-۰۶-۰۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت میشلن به عنوان یکی از پیشروهای صنعت تایر در هر دو بخش خودرویی و هوافضا شناخته می‌شود. اما این پرسش مطرح می‌شود که تا چه اندازه بین تایرهای خودرویی و هوافضایی این شرکت شباهت وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال، گفت‌وگویی با آماندا مورفی، مدیر بخش هواپیمایی عمومی در میشلن انجام شده است.

به گزارش مجله ماشین، هر مهندسی در هر یک از این رشته‌ها می‌تواند به شما بگوید که ترکیب یک لاستیک خودرویی و یک لاستیک هواپیما کاملاً متفاوت است. اما آیا هیچ نقطه مشترکی بین این دو وجود دارد؟ خوشبختانه، من توانستم با کسی صحبت کنم که بتواند این موضوع را روشن کند. نام او آماندا مورفی است و او مدیر بخش هوافضای عمومی جهانی در میشلین ایرکرفت است. با مهارت بی‌نظیر او در درک زبان مهندسی پیچیده برای افراد عادی، من بالاخره توانستم پاسخ سوال خود را در مورد همپوشانی بالقوه بخش‌های هوا فضا و خودرو دریافت کنم.

مورفی در مورد رابطه کاری بین میشلین هوا فضا و عملیات وسایل نقلیه جاده‌ای میشلین گفت: “در حالی که بخش‌های خاصی از سازمان به محصولات خاصی اختصاص دارند، تیم‌های چند عملکردی در سراسر جهان وجود دارند که با هم کار می‌کنند تا بهترین محصولات و راه‌حل‌های ممکن را برای پیاده‌سازی در هر بخش از بازار توسعه دهند.” نوآوری یکی از ستون‌های برند میشلین در بخش‌های، راه‌حل‌ها و شبکه‌های ما است و هر ساله میشلین نزدیک به ۷۶۰ میلیون دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند. میشلین با ایجاد محصولات و خدمات لذت‌بخش‌تر، قابل اعتمادتر و پایدارتر، تلاش می‌کند تا کیفیت زندگی در حرکت در سراسر کسب و کار و در جهان را بهبود بخشد.

اگرچه تیم‌های تحقیق و توسعه برای بخش‌های خودرویی و هوافضای میشلین جدا هستند، اما این سرمایه‌گذاری سالانه به هر دو طرف بودجه‌ای را ارائه می‌دهد تا به لاستیک‌های مسابقه‌ای خود در یافتن چسبندگی بیشتر کمک کند همانطور که به هواپیماها در تحمل فرود پس از فرود خشن کمک می‌کند. با مخلوط‌های منحصر به فرد و اختصاصی لاستیک که هر لاستیک را تشکیل می‌دهند، هر مدل در این محدوده، صرف نظر از کاربرد، تا بالاترین استانداردهای فعلی اصلاح می‌شود. از نظر عملکرد و پایداری، این تحقیق و توسعه در واقع به بخش‌های مجاور لاستیک نیز سرازیر می‌شود، همانطور که نوآوری مناسب در هر تولیدکننده چند وجهی انجام می‌شود.

مورفی در مورد رابطه ویژه بین بخش‌های خودرویی و هوافضای پورتفولیوی میشلین گفت: “تعهد میشلین به نوآوری همیشه در اولویت است. این شامل یادگیری نحوه تأثیر مواد و فرآیندهای مختلف بر عملکرد محصولات مختلف و به اشتراک گذاری این دانش در بین خطوط محصول می‌شود.” علاوه بر این، هر کارخانه، صرف نظر از محصول یا مکان، از همان استانداردهای دقیق ایمنی، کیفیت و تولید پیروی می‌کند و ارزش‌های اصلی میشلین را به اشتراک می‌گذارند.”

به همان روشی که یک خودروساز OEM جدیدترین و بهترین مدل‌های خود را در نمایشگاه‌های مختلف خودرو به نمایش می‌گذارد، میشلین هوا فضا نیز در معادل‌های هوافضایی در سراسر جهان خودنمایی می‌کند. میشلین که تازه از ارائه غرفه خود در نمایشگاه EAA Air Venture 2024 در اوشکوش، ویسکانسین فارغ شده است، بار دیگر نشان داد که تحقیق و توسعه به همه بخش‌های عملیاتی آن سود می‌رساند، فقط با تمرکز بر جنبه‌های هوا فضا. در یک رویداد پرجمعیت با ده‌ها شرکت بزرگ صنعت، میشلین از معرفی گسترش خط لاستیک‌های محبوب Pilot برای هوافضای عمومی رونمایی کرد.

مورفی در مورد جذابیت اصلی میشلین در EAA Air Venture امسال گفت: “میشلن از اعلام گسترش خط لاستیک میشلین Pilot که تا ۲۱ درصد عمق بیشتر خراش نسبت به لاستیک Goodyear’s Flight Custom III را ارائه می‌دهد، خوشحال بود.” اگرچه شاید چشمگیرترین قطعه فناوری که امسال در اوشکوش به نمایش گذاشته شد نبود، اما احتمالاً لاستیک میشلین Pilot تأثیر مستقیم بیشتری بر خلبان معمولی نسبت به هر چیز دیگری در نمایشگاه دارد. “لاستیک میشلین Pilot برای حفظ وزن محصول با استفاده از سیم‌های نازک‌تر اما قوی طراحی شده است که به ما امکان می‌دهد عمق خراش را افزایش دهیم. ما این لاستیک را طوری طراحی کرده‌ایم که بتواند فرودها و دوام بیشتری را ارائه دهد.”

از هواپیماهای سبک تا متوسط، از موتورهای پیستونی تا توربوپراپ، تک یا دو موتوره، با یا بدون لوله‌های داخلی، کاربردهای زیادی وجود ندارد که سری Pilot پوشش ندهد که شامل موتورهای جت یا موشک‌های هوا به هوا نمی‌شوند. اما حتی فراتر از سری Pilot، مرزهای بخش تحقیق و توسعه میشلین محدود به جو زمین نیست. در بخش فضایی پر رونق که به دلیل پیشرفت‌های اخیر شرکت‌های خصوصی تحریک شده است، میشلین چیزی جز یک مشارکت‌کننده اصلی نیست.

مورفی در مورد حضور میشلین در فضا گفت: “میشلن در حال حاضر بسیار درگیر برنامه فضایی است. ناسا اخیراً اعلام کرد که تیم Moon RACER، که میشلین یکی از اعضای آن است، برای مطالعه امکان‌سنجی فاز ۱ پروژه ARTEMIS انتخاب شده است. این پروژه با عنوان ‘مطالعه امکان‌سنجی فاز ۱ وسیله نقلیه ماه’، هدف دارد طراحی یک وسیله نقلیه قمری قادر به کار در شرایط سخت روی ماه و به مدت ۱۰ سال.” این یک تلاش حیاتی اما کمتر مورد بحث برای غول‌های لاستیک اروپایی است.

“علاوه بر میشلین، تیم تحت رهبری Intuitive Machines همچنین شامل AVL، بوئینگ و نورثروپ گرومن است. میشلین از تخصص خود در لاستیک‌های بدون هوا و دانش خود در مورد مواد پیشرفته برای طراحی یک چرخ قمری استفاده خواهد کرد که قادر به مقاومت در برابر دمای شدید [بالاتر از ۱۰۰ درجه سانتیگراد و پایین‌تر از -۲۴۰ درجه سانتیگراد]، تابش خورشیدی و کهکشانی در حالی که عمر باتری روور را حفظ می‌کند و حداکثر کشش را روی زمین نرم تهاجمی تضمین می‌کند. توسعه‌های انجام شده به عنوان بخشی از این پروژه به میشلین امکان می‌دهد تا همچنان در کاربردهای زمینی نوآوری کند.” بنابراین، میشلین به اندازه یک مسابقه‌دهنده Le Mans در نصب لاستیک روی یک Lunar Rover ماهر است.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×