دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » هیوندای روی خودروهای هیبریدی بیشتر حساب می‌کند
هیوندای روی خودروهای هیبریدی بیشتر حساب می‌کند

هیوندای روی خودروهای هیبریدی بیشتر حساب می‌کند

۱۴۰۳-۰۶-۰۷ زمان مطالعه: 1 دقیقه

شرکت خودروسازی هیوندای تصمیم گرفته تا بیشتر روی تولید خودروهای هیبریدی تمرکز کند. این شرکت کره‌ای اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ قصد دارد ۳۰ درصد بیشتر خودرو تولید کند و برای این کار، تعداد مدل‌های هیبریدی خود را دو برابر خواهد کرد.

به گزارش مجله ماشین، دلیل اصلی این تصمیم، کاهش سرعت جهانی در خرید خودروهای تمام برقی است. به همین دلیل، تقاضا برای خودروهای هیبریدی که ترکیبی از موتور برقی و بنزینی هستند، بیشتر شده است. هیوندای هم می‌خواهد از این فرصت استفاده کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

هیوندای علاوه بر افزایش تولید خودروهای هیبریدی، تصمیم گرفته است تا روی خودروهای برقی با برد بیشتر هم سرمایه‌گذاری کند. همچنین این شرکت قصد دارد سهام بیشتری را بخرد و سود بیشتری را به سهامداران خود پرداخت کند.

با توجه به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، شرکت‌های خودروسازی دیگری مثل فورد و جنرال موتورز هم برنامه‌های خود را برای تولید خودروهای برقی تغییر داده‌اند.

به نظر می‌رسد که صنعت خودرو در حال تغییر است و شرکت‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان هستند. هیوندای با تمرکز بر خودروهای هیبریدی و برقی، سعی دارد خود را برای آینده آماده کند.

هیوندای، سومین خودروساز بزرگ جهان از نظر فروش به همراه شرکت وابسته‌ی خود کیا، همچنین اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ تا ۴ تریلیون وون (۲.۹۹ میلیارد دلار) از سهام خود را خریداری خواهد کرد و سود سهام خود را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. این اعلامیه‌ها در روز سرمایه‌گذاری شرکت ارائه شد.

سهام هیوندای پس از این اعلامیه تا ۵ درصد افزایش یافت، در حالی که پیش از آن بدون تغییر معامله می‌شد. تحلیلگران گفتند که سیاست جدید بازگشت به سهامداران این شرکت بالاتر از حد انتظار بود.

خودروساز کره جنوبی گفت که قصد دارد خط تولید هیبریدی خود را از ۷ مدل به ۱۴ مدل گسترش دهد، زیرا انتظار دارد تقاضا برای خودروهای هیبریدی، به ویژه در آمریکای شمالی، افزایش یابد. این شرکت زمان‌بندی برای عرضه خودروهای جدید را ارائه نکرد.

جائه هون چانگ، رئیس و مدیرعامل هیوندای موتور، گفت: «اخیراً سرعت تبدیل به خودروهای برقی کند شده است. در نتیجه، تقاضا برای خودروهای هیبریدی در حال افزایش است و هیبریدها به یک گزینه اساسی به جای یک جایگزین برای موتورهای احتراق داخلی تبدیل می‌شوند.»

این شرکت همچنین گفت که هدف دارد مدل‌های خودروهای برقی با برد گسترده (EREV) را در آمریکای شمالی و چین معرفی کند و تا پایان سال ۲۰۲۶ تولید انبوهی از EREVهای جدید را در این مناطق برنامه‌ریزی کرده است.

هیوندای و سایر خودروسازان در حال بازنگری استراتژی‌های خود هستند، زیرا رشد تقاضای جهانی برای خودروهای برقی کند می‌شود. فورد موتور و جنرال موتورز برنامه‌های جدید خود برای خودروهای برقی را به تعویق انداخته‌اند یا لغو کرده‌اند تا از هزینه‌های سنگین برای مدل‌هایی که مصرف‌کنندگان به سرعت مورد انتظار خریداری نمی‌کنند، اجتناب کنند.

تغییر هیوندای برای تمرکز بیشتر بر خودروهای هیبریدی که ترکیبی از موتور برقی و موتور بنزینی هستند، با اقدامات رقبای خود، تویوتا و فورد، همسو است.

خودروساز کره جنوبی گفت که قصد دارد خودروهای هیبریدی را در کارخانه جدید خود در جورجیا، ایالات متحده، همراه با خودروهای برقی تولید کند.

هیوندای ماه گذشته اعلام کرد که سودآوری مدل‌های هیبریدی خود مشابه خودروهای بنزینی است و این امر نشان‌دهنده‌ی سهم رو به رشد این بخش در سوددهی کلی شرکت است. فروش خودروهای برقی خالص این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۵ درصد کاهش یافت.

این خودروساز روز چهارشنبه گفت که قصد دارد سود سهام سه ماهه خود را بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ به ۲۵۰۰ وون در هر سهم برساند که نسبت به سطوح قبلی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

همچنین، تجاری‌سازی یک کسب و کار تولید خودروهای خودران را اعلام کرد که خودروهای خودران را به شرکت‌های مختلف نرم‌افزاری جهانی خواهد فروخت.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×