دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » تولید باتری‌های برقی GM و سامسونگ به تاخیر افتاد
تولید باتری‌های برقی GM و سامسونگ به تاخیر افتاد

تولید باتری‌های برقی GM و سامسونگ به تاخیر افتاد

۱۴۰۳-۰۶-۰۸ زمان مطالعه: 1 دقیقه

جنرال موتورز ساخت کارخانه باتری خودرو برقی در ایندیانا را به تعویق انداخت، اما توافق نهایی برای سرمایه‌گذاری مشترک با سامسونگ را امضا کرد.

به گزارش مجله ماشین، جنرال موتورز و سامسونگ اس‌دی‌آی راه‌اندازی کارخانه تولید سلول‌های باتری خودروهای برقی را که به‌صورت مشترک اداره می‌کنند، به دلیل کند شدن فروش خودروهای برقی در ایالات متحده به تعویق انداخته‌اند.

این دو شرکت روز سه‌شنبه توافق خود را برای راه‌اندازی کارخانه جدید در نیو کارلایل، ایندیانا، نزدیک به ساوت بند، نهایی کردند، اما اعلام کردند که تولید تا سال ۲۰۲۷ آغاز نخواهد شد. پیش از این انتظار می‌رفت که این کارخانه در سال ۲۰۲۶ شروع به ساخت سلول کند.

جنرال موتورز اعلام کرد که این تأخیر به دلیل شرایط بازار و نهایی کردن جزئیات قرارداد، کمتر از یک سال خواهد بود. ساخت کارخانه هم‌اکنون در حال انجام است.

فروش خودروهای برقی در ایالات متحده همچنان در حال رشد است، اما با نگرانی مصرف‌کنندگان درباره برد و توانایی شارژ در حین سفر، روند آن کند شده است. تسلا، رهبر بازار، قیمت‌ها را کاهش داده است و سایر شرکت‌ها را مجبور کرده است از آن پیروی کنند.

وب‌سایت Motorintelligence.com گزارش داد که فروش کلی خودروهای برقی در ایالات متحده در نیمه اول سال حدود ۷ درصد به ۵۹۹,۱۳۴ دستگاه افزایش یافته است. خودروهای برقی حدود ۷.۶ درصد از بازار خودروی نو آمریکا را تشکیل می‌دهند که تقریباً با کل سال گذشته برابری می‌کند. معاملات اجاره که شامل اعتبارات مالیاتی فدرال می‌شود، به افزایش فروش کمک کرده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×