یکشنبه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » آئودی Q5 جدید دارای چراغ ترمز اضافی است
آئودی Q5 جدید دارای چراغ ترمز اضافی است

آئودی Q5 جدید دارای چراغ ترمز اضافی است

۱۴۰۳-۰۶-۱۲ زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آئودی به تازگی Q5 مدل 2025 را معرفی کرده که دارای یک ویژگی جدید و جالب است. این خودرو که از فناوری پیشرفته چراغ‌های ماتریکس LED با نوربالای تطبیقی برخوردار است، اکنون به یک چراغ ترمز اضافی مجهز شده است.

به گزارش مجله ماشین، در کنار چراغ ترمز سوم که به‌طور سنتی در اسپویلر سقف نصب می‌شود، یک چراغ ترمز دیگر نیز در شیشه درب عقب قرار دارد. این چراغ پروژکتوری در زیر اسپویلر عقب قرار دارد و به صورت نواری با عرض بیشتر نسبت به چراغ ترمز بالایی، نمایش داده می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا ترمزگیری Q5 برای رانندگان پشت سر بیشتر قابل مشاهده باشد و آن‌ها را تشویق کند تا فاصله بیشتری از خودرو حفظ کنند.

تصاویر منتشر شده نسخه اروپایی Audi SQ5 را نشان می‌دهد، اما نسخه آمریکایی این خودرو دارای تنظیمات متفاوتی خواهد بود. در نسخه آمریکایی، به جای این چراغ قرمز، عبارت “Quattro” بر روی شیشه عقب پروژکت می‌شود. آئودی اجازه انجام این کار را در اروپا ندارد، زیرا مقررات اروپایی این کار را به‌عنوان یک نوع تبلیغات در نظر می‌گیرند که غیرقانونی است.

همچنین، مانند مدل‌های دیگر آئودی که اخیراً معرفی شده‌اند، Q5 مدل ۲۰۲۵ دارای الگوهای نوری قابل تنظیم در جلو و عقب است. چراغ‌های ماتریکس LED جلو با هشت امضای نوری دیجیتال بسته به سطح تجهیزات ارائه می‌شوند. در قسمت عقب، فناوری چراغ‌های OLED دیجیتال پیشرفته‌ای به کار رفته است که قابلیت شخصی‌سازی دارند. علاوه بر این، چراغ‌های عقب می‌توانند با نمایش نمادهای هشداردهنده، رانندگان عقب را از وقوع تصادفات و خرابی‌ها مطلع کنند.

در مجموع، Q5 جدید یک کراس‌اوور خوش‌ساخت است، هرچند برخی ممکن است بگویند طراحی آن بیش از حد شبیه به مدل الکتریکی Q6 E-Tron است. این خودرو اکنون دارای لوله‌های اگزوز واقعی است و برخلاف Q6، فاقد چراغ‌های دوبخشی بحث‌برانگیز است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×