دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » دولت آلمان با پیشنهادات کاهش مالیات برای خودروهای برقی موافقت کرد
دولت آلمان با پیشنهادات کاهش مالیات برای خودروهای برقی موافقت کرد

دولت آلمان با پیشنهادات کاهش مالیات برای خودروهای برقی موافقت کرد

۱۴۰۳-۰۶-۱۴ زمان مطالعه: 1 دقیقه

دولت ائتلافی آلمان با پیشنهاد کاهش مالیات برای ترویج استفاده از خودروهای برقی موافقت کرد، پس از آنکه سال گذشته به‌طور ناگهانی برنامه‌های یارانه‌ای برای تسریع در انتقال به خودروهای سبز را پایان داد.

به گزارش مجله ماشین، آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، به دنبال بهبود استفاده از خودروهای برقی است، که طبق داده‌های رسمی، ثبت‌نام‌های جدید آن‌ها در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۶.۸٪ کاهش یافته است. به‌جز هزینه‌های بالای خودروهای برقی، مصرف‌کنندگان آلمانی نگران کمبود ایستگاه‌های شارژ کافی و محدوده حرکت خودروهای برقی هستند.

بر اساس پیش‌نویس مصوب کابینه اولاف شولتز در روز چهارشنبه، شرکت‌ها قادر خواهند بود تا ۴۰٪ از ارزش خودروهای برقی و خودروهای بدون آلایندگی جدید خریداری‌شده را از مالیات خود در سال خرید کسر کنند، که به تدریج به ۶٪ کاهش خواهد یافت.

دولت برآورد می‌کند که این اقدام هزینه سالانه میانگین حدود ۴۶۵ میلیون یورو (۵۱۴ میلیون دلار) بین سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ را به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این، خودروهای شرکتی برقی و بدون آلایندگی که ارزش آن‌ها ۹۵,۰۰۰ یورو یا کمتر است، اکنون مشمول مالیات ترجیحی خواهند شد، در مقایسه با ۷۵,۰۰۰ یورو یا کمتر که پیش از این بوده است. این پیشنهاد اکنون به مجلس خواهد رفت.

روبرت ها بک، وزیر اقتصاد، روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت به حمایت از انتقال صنعت خودروی آلمان به خودروهای برقی ادامه خواهد داد، پس از آنکه فولکس‌واگن اعلام کرد که ممکن است برای اولین بار در تاریخ شرکت، کارخانه‌های خود را در آلمان تعطیل کند.

این اقدامات بخشی از بسته دولت برای تحریک رشد اقتصادی است.

گروه‌های محیط زیستی و اجتماعی پیشتر به تردید در مورد تأثیر این اقدامات بر فروش خودروهای برقی پرداخته و انتقاد کرده بودند که این پول عمدتاً به نفع پردرآمدترین افراد خواهد بود.

از سوی دیگر، انجمن صنعت خودرو VDA از برنامه‌های دولت استقبال کرد.

این انجمن در روز چهارشنبه گفت: این یک سیگنال مهم و درست است که به شدت مورد نیاز است، به ویژه با توجه به قطع ناگهانی پاداش محیط زیستی در پایان سال گذشته و کاهش تقاضا برای خودروهای برقی.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×