دوشنبه , ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی رنو R17: کانسپت بازسازی شده
معرفی رنو R17: کانسپت بازسازی شده

معرفی رنو R17: کانسپت بازسازی شده

۱۴۰۳-۰۶-۱۵ زمان مطالعه: 3 دقیقه 6

خودروساز فرانسوی هیچ برنامه‌ای برای تولید رنو R17، این خودروی الکتریکی 270 اسب بخاری ندارد.

به گزارش مجله ماشین، مفهوم رنو R17، یک کلاسیک دهه ۱۹۷۰ را بازسازی می‌کند. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی ۲۷۰ اسب بخاری و پنل‌های بدنه ساخته شده از فیبر کربن است. رنو هیچ برنامه‌ای برای ساخت آن ندارد و این بسیار ناراحت‌کننده است.

معرفی رنو R17: کانسپت بازسازی شده
نمای عقب رنو R17

احیای طراحی‌های خودروهای قدیمی با یک پیچش مدرن، چیز جدیدی نیست. خودروسازان به اندازه ما عاشق نوستالژی هستند، که گاهی اوقات به مفهوم‌های زیبایی‌شناختی بازسازی‌شده‌ای منجر می‌شود که آرزو می‌کنیم واقعی باشند. رنو R17 یکی از این خودروهاست. این خودرو که امروز رونمایی شد، ایده یک آیکون را گرفته، آن را با یک پیشرانه الکتریکی مجهز کرده و آن را در یک بازسازی شگفت‌انگیز از طراحی کلاسیک دهه ۱۹۷۰ پیچیده است.

معرفی رنو R17: کانسپت بازسازی شده
کابین رنو R17

رنو با یک طراح فرانسوی، بر روی این خودرو همکاری کرده است که دارای بدنه کربنی و تناسب‌های بسیار خوبی است. این خودرو از رنو ۱۷، یک هاچ‌بک که خودروساز از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹ فروخت، الهام گرفته است.

معرفی رنو R17: کانسپت بازسازی شده
نمای جانبی رنو R17

چراغ‌های جلوی مستطیلی LED در جلوی خودرو ادغام شده‌اند، در حالی که نوار ساده و تمام عرض چراغ‌های عقب LED با خطوط ساده خودرو هماهنگ است. گلگیرهای برجسته R17 ظاهر آن را بهبود می‌بخشند و ظاهری اسپرت‌تر نسبت به رنو ۱۷ اصلی به آن می‌دهند، و دریچه‌های ظریف کمی جلوه اضافه می‌کنند.

معرفی رنو R17: کانسپت بازسازی شده
رنو R17

در داخل، رنو از مواد و پارچه‌های دهه ۱۹۷۰ برای ایجاد یک کابین معاصر استفاده کرده است که از طریق طراحی، صفحه‌های نمایش را به زیبایی پنهان می‌کند. چهار نمایشگر مستطیلی پشت فرمان مستطیلی قرار دارند، در حالی که نمایشگر مرکزی به صورت افقی زیر داشبورد مانند یک رادیوی قدیمی قرار دارد.

رنو R17
رنو R17

در حالی که این خودرو دارای یک موتور الکتریکی ۲۷۰ اسب بخاری است و می‌تواند با یک بار شارژ ۲۴۹ مایل را طی کند، رنو هیچ برنامه‌ای برای تولید این مفهوم ندارد. این خودرو یک مورد خاص خواهد ماند که خودروساز در چندین رویداد آینده، از جمله نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ در اکتبر، به نمایش خواهد گذاشت. اما اگر هیوندای بتواند نظر خود را در مورد N Vision 74 تغییر دهد، شاید رنو هم بتواند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×