پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » ۵ ویژگی جدید CarPlay که کاربران در iOS 18 دریافت خواهند کرد
5 ویژگی جدید CarPlay که کاربران در iOS 18 دریافت خواهند کرد

۵ ویژگی جدید CarPlay که کاربران در iOS 18 دریافت خواهند کرد

۱۴۰۳-۰۶-۱۸ زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که تمرکز اصلی بر آیفون 16 و اپل واچ سری 10 خواهد بود، اپل همچنین چندین اعلام نرم‌افزاری، از جمله برای CarPlay، را در نظر دارد که همگی بخشی از به‌روزرسانی بعدی iOS که در این ماه عرضه می‌شود، خواهند بود.

به گزارش مجله ماشین، اپل در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل خود، iOS 18، تغییرات قابل توجهی در دستیار رانندگی CarPlay ایجاد کرده است.

در رویداد سالانه اپل که اخیراً برگزار شد، علاوه بر معرفی نسل جدید آیفون و اپل واچ، به بهبودهای قابل توجهی در CarPlay نیز پرداخته شد.

این ویژگی که برای اتصال ایمن گوشی‌های آیفون به سیستم‌های اطلاعاتی خودرو استفاده می‌شود، با iOS 18 قابلیت‌های جدیدی پیدا کرده است.

از جمله مهم‌ترین تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص صداهای محیط: CarPlay حالا می‌تواند صداهای اطراف مانند آژیر آمبولانس یا بوق خودرو را تشخیص داده و به راننده هشدار دهد.
  • فیلترهای رنگی: برای افزایش راحتی کاربران، فیلترهای رنگی مختلفی به CarPlay اضافه شده است تا افرادی که مشکل بینایی دارند بتوانند از آن راحت‌تر استفاده کنند.
  • ارتقای تجربه پیام‌رسانی: با به‌روزرسانی جدید، نمایش تصاویر مخاطبین هنگام دریافت پیام آسان‌تر شده و ارتباط با دیگران در حین رانندگی روان‌تر خواهد بود.
  • انیمیشن بهبودیافته سیری: دستیار صوتی سیری نیز ظاهری جدید و انیمیشنی روان‌تر پیدا کرده است.
  • کنترل‌های بیشتر برای حالت بی‌صدا: کاربران حالا می‌توانند به صورت جداگانه حالت بی‌صدا را برای CarPlay تنظیم کنند.

CarPlay 2.0، نسل جدید این دستیار رانندگی، امسال در خودروهای برخی از برندهای لوکس مانند آستون مارتین و پورشه عرضه خواهد شد. این نسخه جدید با ادغام بیشتر در سیستم خودرو، امکان شخصی‌سازی بیشتری را برای سازندگان فراهم می‌کند.

با این حال، برای بهره‌مندی از این ویژگی‌های جدید، کاربران باید آیفون خود را به iOS 18 به‌روزرسانی کنند. این به‌روزرسانی در ماه جاری میلادی برای آیفون‌های XR و مدل‌های جدیدتر منتشر خواهد شد.

اپل با این به‌روزرسانی، یک قدم دیگر به سمت بهبود تجربه رانندگی با استفاده از آیفون نزدیک شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×