یکشنبه , ۱ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » کمک دولت به فولکس‌واگن برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها
کمک دولت به فولکس‌واگن برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها

کمک دولت به فولکس‌واگن برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها

۱۴۰۳-۰۷-۰۱ زمان مطالعه: 1 دقیقه

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، روز جمعه گفت که می‌خواهد بدون نیاز به تعطیلی کارخانه‌ها، به فولکس‌واگن در گذر از دوره‌ی کاهش هزینه کمک کند.

به گزارش مجله ماشین، اظهارات هابک در حالی مطرح می‌شود که مدیریت فولکس‌واگن قرار است وارد مذاکرات داغی با اتحادیه‌های قدرتمند کارگری در خصوص توافق‌های جدید دستمزد و احتمال تعطیلی کارخانه‌ها در آلمان شود. این ملاحظات، شوک‌هایی را به صنعت خودروسازی جهانی وارد کرده است.

هابک گفت که دولت او برای حمایت از فولکس‌واگن محدودیت‌هایی دارد و افزود که ساختار و سودآوری این تجارت به سیاست‌های شرکت بستگی دارد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت: بخش بزرگی از وظایف باید توسط خود فولکس‌واگن انجام شود. این کارِ شرکت است.

وزیر اقتصاد با اشاره به تشویق به استفاده از موتورهای برقی، گفت که سیاستمداران می‌توانند با بهبود چارچوب و ارسال سیگنال‌های درست بازار، به این روند کمک کنند.

به عنوان نشانه‌ای از وخامت اوضاع در این صنعت، با توجه به کاهش چشم‌اندازهای هر دو شرکت ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز در ده روز گذشته، هابک روز دوشنبه با مدیران ارشد و نمایندگان صنعت گفتگو خواهد کرد.

فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه اوت با کاهش ۱۸.۳ درصدی به پایین‌ترین میزان خود در سه سال گذشته رسید.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفت که این تبادل نظر به صورت مجازی با خودروسازان و تامین‌کنندگان انجام خواهد شد، با این هدف که آلمان به بازار پیشرو برای وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل شود.

دولت آلمان در حال حاضر با دقت وضعیت فولکس‌واگن را زیر نظر دارد، شرکتی که حدود ۳۰۰۰۰ نفر را در اقتصاد برتر اروپا به کار می‌گیرد، و با تمام طرفین در حال مذاکره است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×