شنبه , ۱۴ مهر ۱۴۰۳
» تازه‌ها و اخبار » ولوو و سوئد دنبال تعرفه‌های بهتر برای خودروهای برقی چینی
ولوو و سوئد دنبال تعرفه‌های بهتر برای خودروهای برقی چینی

ولوو و سوئد دنبال تعرفه‌های بهتر برای خودروهای برقی چینی

۱۴۰۳-۰۷-۱۴ زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت ولوو کارز امیدوار است با رسیدن به توافق در مورد قیمت، از تعرفه‌های سنگین هنگام واردات خودروهای برقی تولید چین به اروپا جلوگیری کند. این موضوع روز جمعه توسط این شرکت و دولت سوئد اعلام شد و به افزایش سهام این خودروساز کمک کرد.

به گزارش مجله ماشین، کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد که با کسب حمایت کافی از اعضای اتحادیه اروپا، آماده است تعرفه‌هایی تا ۴۵ درصد بر واردات خودروهای برقی تولید چین اعمال کند، اما مذاکرات خود با چین را ادامه خواهد داد.

دولت سوئد، که مقر اصلی ولوو کارز است، پیش‌تر اعلام کرده بود که در این رای‌گیری خودداری کرده و امیدوار است که توافقی برای محدود کردن تأثیر احتمالی تعرفه‌ها بر این شرکت، که بیشتر سهام آن در اختیار شرکت چینی جیلی است، به دست آید.

سهام ولوو کارز در معاملات ابتدایی به میزان ۴ درصد افزایش یافت و تا ساعت ۰۹:۵۲ به وقت گرینویچ ۳ درصد بالا بود.

مدیر این شرکت گفت: ما اخیراً پیام‌های بسیار مثبتی از کمیسیون دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه امیدوارند بتوانند به راه‌حل‌های فردی برای صنعت خودرو و به طور خاص برای ولوو کارز دست یابند. در واقع، موضع سوئد این است که بهترین کار این است که چین و اتحادیه اروپا با هم به توافقی در این زمینه برسند.

سوئد همچنین در رای‌گیری غیرالزام‌آور اولیه در مورد تعرفه‌های پیشنهادی کمیسیون اروپا در ماه ژوئیه رای ممتنع داشت.

یک سخنگوی شرکت ولوو کارز گفت: ما می‌توانیم تأیید کنیم که کمیسیون پیشنهاد ادامه مذاکرات با تمامی طرف‌هایی که پیشنهاد قیمت ارائه کرده‌اند، داده و ما همچنان در دسترس کمیسیون برای پاسخگویی به پرسش‌ها در این زمینه هستیم. وی افزود: در این مرحله، ما نمی‌توانیم نظری بیشتر بدهیم.

شرکت ولوو کارز پیش‌تر اعلام کرده بود که مدل EX30 تنها مدلی خواهد بود که تحت تأثیر این تعرفه‌ها قرار می‌گیرد. این خودروساز برنامه دارد تولید این مدل را در شهر غنت بلژیک از نیمه اول سال ۲۰۲۵ آغاز کند.

جیلی به تعرفه ۱۸.۸ درصدی بر خودروهای برقی خود که به اروپا ارسال می‌کند، مواجه است.

شرکت جیلی هلدینگ، که در خودروسازانی همچون پولستار و ولوو کارز سهام دارد، روز جمعه ابراز ناامیدی از برنامه کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه بر خودروهای برقی تولید چین کرد و اعلام نمود که این اقدام می‌تواند روابط اقتصادی و تجاری را مختل کند.

اتحادیه اروپا تعرفه‌های پیشنهادی بر خودروهای تسلا که از چین وارد می‌شوند را چندین بار کاهش داده است، بعد از درخواست این خودروساز آمریکایی برای نرخ توافقی خاص خود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×