پنجشنبه , ۲۶ مهر ۱۴۰۳
سرمایه‌گذاری بزرگ GM در معدن لیتیوم آمریکا

سرمایه‌گذاری بزرگ GM در معدن لیتیوم آمریکا

۱۴۰۳-۰۷-۲۵ زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت معدنی کانادایی، لیتیوم آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که جنرال موتورز ۶۲۵ میلیون دلار به سرمایه‌گذاری مشترک جدید آنها برای توسعه پروژه Thacker Pass در نوادا اختصاص خواهد داد.

به گزارش مجله ماشین، خودروسازان آمریکایی در حال افزایش تولید خودروهای برقی و هیبریدی هستند و هدف آن‌ها کاهش وابستگی به چین برای مواد مرتبط با باتری در یک بازار رقابتی است.

سهام لیتیوم آمریکا که در بازار بورس آمریکا لیست شده است، در معاملات پیش از بازار ۱۶.۵ درصد افزایش یافت و به ۳.۱۱ دلار رسید.

شرکت مستقر در ونکوور کانادا اعلام کرد که جنرال موتورز به ازای ۶۲۵ میلیون دلار، سهم مالکیت ۳۸ درصدی از Thacker Pass را به دست خواهد آورد که شامل ۴۳۰ میلیون دلار بودجه نقدی مستقیم برای حمایت از ساخت فاز ۱ و یک خط اعتباری اسنادی ۱۹۵ میلیون دلاری است.

این توافق جدید جایگزین سرمایه‌گذاری ۳۳۰ میلیون دلاری با تأخیر در ماه آگوست توسط هر دو شرکت می‌شود.

وزارت انرژی آمریکا اوایل سال جاری قصد داشت تا سقف ۲.۲۶ میلیارد دلار به لیتیوم آمریکا برای ساخت پروژه لیتیوم Thacker Pass که به اندازه کافی فلز باتری برای ساخت سالانه ۱ میلیون خودروی الکتریکی را در خود جای داده است، وام دهد.

این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد در چند هفته آینده وام وزارت انرژی را تسویه کند و قصد دارد تا پایان سال تصمیم نهایی سرمایه گذاری برای این پروژه را اتخاذ کند.

ساخت اولیه در محل واقع در شهرستان هومبولت، درست در جنوب مرز نوادا با اورگان، در مارس ۲۰۲۳ پس از پیروزی لیتیوم آمریکا در یک پرونده دادگاهی طولانی و پیچیده علیه طرفداران محیط زیست، دامداران و جوامع بومی آغاز شد.

استخراج کننده لیتیوم گفت که جنرال موتورز پس از نهایی شدن معامله، قرارداد دیگری را برای خرید تا ۳۸ درصد از تولید فاز ۲ Thacker Pass به مدت ۲۰ سال منعقد خواهد کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×