معرفی هوندا S7 تمامبرقی: حذف ‘Ye’
1403-12-01 زمان مطالعه: 5 دقیقه 5
به گزارش مجله ماشین، هوندا در آوریل سال گذشته استراتژی خود را برای ورود به بازار خودروهای برقی (EV) با معرفی سری “Ye” اعلام کرد و برنامههای خود را برای عرضه شش مدل جدید تا سال ۲۰۲۷ معرفی کرد. در این رویداد، سه مدل از این خودروها به نمایش درآمدند: Ye S7، Ye P7، و مدل مفهومی Ye GT.
مدلهای S7 و P7 تقریبا مشابه یکدیگر هستند، با این تفاوت که S7 توسط مشارکت Dongfeng تولید میشود و P7 توسط مشارکت GAC، تا هوندا بتواند نیاز هر دو شریک خود در چین را برآورده کند.

کلمه “Ye” (烨) به معنای “درخشش خیرهکننده” در زبان چینی است. اما در اطلاعیهها و ارتباطات رسمی اخیر، هوندا برند Ye را حذف کرده و این دو مدل خواهر را به نامهای “هوندا S7” و “هوندا P7” معرفی کرده است. با این حال، هنوز لوگوی Ye در گوشهای از پوسترها مشاهده میشود و باید منتظر رویداد رونمایی برای توضیحات بیشتر باشیم.
طبق مستندات قانونی، جزئیات بسیاری از این خودرو به دست آمده است. هوندا S7 یک کراساوور پنجنفره با ابعاد ۴۷۵۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲۹۳۰ میلیمتر است. وزن خالص آن ۲۳۰۵ کیلوگرم است.

این خودرو به باتری لیتیوم-یون ۸۹.۸ کیلوواتساعتی از CATL مجهز است که قادر به پیمایش ۶۲۰ کیلومتر با استفاده از استاندارد CLTC است. S7 از سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) بهره میبرد و از دو موتور برقی استفاده میکند که موتور جلو ۱۵۰ کیلووات و موتور عقب ۲۰۰ کیلووات قدرت دارد. قدرت کل این خودرو ۳۵۰ کیلووات (۴۶۹ اسب بخار) است و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. همچنین نسخه تکموتوره با موتور ۲۰۰ کیلووات در دسترس خواهد بود.
طبق گزارشهای منتشر شده، خودروهای ساخت چین هوندا از فناوری کمک رانندگی هواوی، Qiankun ADS، استفاده خواهند کرد. به دلیل نارضایتی سرمایهگذاران ژاپنی از سیستم کمک رانندگی پیشرفته (ADAS) هوندا، این رونمایی به اولین سهماهه ۲۰۲۵ موکول شد تا راهحل جدیدی ارائه شود. هواوی پیش از این با هوندا در زمینه سیستمهای داخلی همکاری داشته است.

داخل هوندا S7 پر از صفحه نمایش است، به طوری که یک نمایشگر بزرگ در مرکز کنسول قرار دارد که به نظر میرسد یک صفحه LCD واحد باشد، اما در واقع دو صفحه نمایش جداگانه است: یک صفحه ۱۰ اینچی در پایین و یک صفحه ۱۲.۸ اینچی در بالای آن. اندازه صفحه نمایش پانل ابزار راننده نیز در زمان رونمایی مشخص خواهد شد.

در مورد قیمت، پیشبینی میشود که قیمت هوندا S7 از مدلهای پایینتر مثل Dongfeng Honda e:NS1 که در محدوده قیمت ۱۷۵,۰۰۰ تا ۲۱۸,۰۰۰ یوان (۲۴,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار) قرار دارد، بیشتر باشد. بنابراین، انتظار میرود که قیمت شروع هوندا S7 حداقل ۲۰۰,۰۰۰ یوان (۲۷,۶۰۰ دلار) باشد. این خودرو با مدلهایی مانند تسلا مدل Y، Xpeng G6، Nio ES6 و شیائومی YU7 که در ژوئن عرضه خواهند شد، رقابت خواهد کرد.
هوندا در سالهای گذشته یکی از برندهای پرفروش در چین بوده است، اما فروش آن در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۲۶.۷ درصدی به ۸۸۱,۳۴۷ دستگاه رسید. این برند با هدف جبران این روند نزولی، برند برقی e:N را راهاندازی کرد، اما نتایج زیادی به همراه نداشت. سری Ye تلاش دیگری برای حفظ جایگاه هوندا در چین است و باید منتظر ماند و دید که آیا این خودرو جدید موفق خواهد شد یا خیر.