شنبه , ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
پورشه ۹۱۱ توربو ۳.۰ کوپه ۱۹۷۵

معرفی پورشه ۹۱۱ توربو ۳.۰ کوپه ۱۹۷۵: تولد یک افسانه

1404-05-18 زمان مطالعه: 4 5

به گزارش مجله ماشین، در سال ۱۹۷۳ و در بحبوحه اولین بحران نفتی جهان، پورشه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از یک پروتوتایپ نقره‌ای رنگ رونمایی کرد که لوگوی “Turbo” روی باله عقبش، خبر از تولد نسخه‌ای جدید و قدرتمند از ۹۱۱ می‌داد. این مدل، با وجود تردیدهای اولیه به دلیل شرایط اقتصادی، یک سال بعد به تولید انبوه رسید و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروهای پورشه تبدیل شد.

 پورشه ۹۱۱ توربو ۳.۰ کوپه ۱۹۷۵
پورشه ۹۱۱ توربو ۳.۰ کوپه ۱۹۷۵

پورشه ۹۱۱ توربو که در داخل شرکت با کد ۹۳۰ شناخته می‌شد، اولین خودروی تولیدی این شرکت بود که از توربوشارژر با کنترل فشار بوست بهره می‌برد. این خودروی اسپرت با قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار، جزئیات فنی بسیاری را از خودروهای مسابقه‌ای به دنیای جاده‌ها آورد.

  • پیشرانه: موتور ۶ سیلندر تخت ۳.۰ لیتری توربو با ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت.
  • عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵.۴ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت که در آن زمان رکوردی فوق‌العاده محسوب می‌شد.
  • ویژگی‌های فنی: این خودرو از قطعات مسابقه‌ای مانند توپی چرخ‌های مستحکم ۹۱۷ و سیستم تعلیق پیشرفته ۹۱۱ Carrera RSR استفاده می‌کرد.
 پورشه ۹۱۱ توربو ۳.۰ کوپه ۱۹۷۵
پورشه ۹۱۱ توربو ۳.۰ کوپه ۱۹۷۵

پورشه در ابتدا قصد داشت ۹۱۱ توربو را به صورت محدود تولید کند، اما استقبال بی‌نظیر مشتریان تمام پیش‌بینی‌ها را بر هم زد. این خودرو به دلیل دینامیک رانندگی هیجان‌انگیز و قدرت انفجاری موتور، به سرعت شهرت یافت. کابین لوکس و راحت آن نیز، تجربه‌ای متفاوت از یک خودروی اسپرت با عملکرد بالا را به راننده ارائه می‌داد.

معرفی پورشه ۹۱۱ توربو ۳.۰ کوپه ۱۹۷۵: تولد یک افسانه
پورشه ۹۱۱ توربو ۳.۰ کوپه ۱۹۷۵

در سه سال اول تولید، پورشه ۲۸۵۰ دستگاه از این مدل را تولید کرد. ۹۱۱ توربو به دلیل نیاز به مهارت بالا برای کنترل قدرت ناگهانی توربو، به سرعت لقب “خودروی مردان واقعی” را به خود اختصاص داد و جایگاه خود را به عنوان یک اسطوره در دنیای خودروهای اسپرت تثبیت کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×