تکذیب استفاده از موتورهای BMW در خودروهای مرسدسبنز
به گزارش مجله ماشین، شفر با قاطعیت اعلام کرد که این شایعات هیچ پایه و اساسی ندارند. او دلیل این امر را توسعه خانواده جدیدی از موتورهای ماژولار توسط مرسدسبنز دانست که از قبل با استانداردهای جدید آلایندگی مطابقت دارند.
وی همچنین خبرهای خوبی برای علاقهمندان به موتورهای قدرتمند داشت و تأکید کرد که این شرکت به تولید و عرضه موتورهای V12 و V8 ادامه خواهد داد.
شایعه استفاده از موتورهای بیامو، احتمالاً به دلیل نارضایتی برخی مشتریان از موتورهای کوچکتر مرسدسبنز در مدلهای جدیدتر آغاز شده بود. برای مثال، مرسدس پیش از این مجبور شد در برخی مدلهای AMG، موتور V8 را جایگزین موتور چهارسیلندر کند، زیرا موتور کوچکتر با وجود قدرت بیشتر، مورد استقبال قرار نگرفته بود. این موضوع نشان میدهد که تولیدکنندگان خودرو به خواستههای مشتریان خود توجه دارند.
در سالهای اخیر، خودروسازان برای رعایت استانداردهای سختگیرانه آلایندگی، به کوچکسازی موتورها (Downsizing) روی آورده بودند. در این رویکرد، موتورهای بزرگ مانند V12 و V8 با موتورهای کوچکتر مانند V8 و V6 که اغلب با توربوشارژر یا سیستم برقی همراه بودند، جایگزین میشدند.
با این حال، به نظر میرسد این روند در حال تغییر است. شرکتهایی مانند رم و مرسدسبنز به درخواست مشتریان خود، دوباره استفاده از موتورهای V8 را در برخی مدلها از سر گرفتهاند. این امر تأکیدی بر این حقیقت است که در نهایت، بازار خودرو به تقاضای مشتریان پاسخ میدهد.
همزمان با این رویکرد، مرسدسبنز به سرمایهگذاری گسترده در فناوریهای آینده ادامه میدهد. این شرکت نه تنها در حال توسعه موتورهای برقی است، بلکه در زمینه باتریهای حالت جامد (Solid-State Batteries) نیز پیشگام است و به تازگی با یک بار شارژ، به پیمایش ۱۲۰۰ کیلومتر دست یافته است.