جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ معرفی شد
سیتروئن e-C3

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ معرفی شد

۱۴۰۲-۰۷-۲۵ زمان مطالعه: 1 دقیقه 21

سیتروئن e-C3 مدل 2024 که خبر از انقلاب الکتریکی سیتروئن می‌دهد، معرفی شد.

به گزارش مجله ماشین، زمانه در حال تغییر هست و خواسته‌های مصرف کنندگان در طول زمان تغییر می کند. خودروهای برقی که امروزه به یک امر عادی تبدیل شده اند، در آینده نزدیک جایگزین مدل های احتراق داخلی خواهند شد. سیتروئن یکی از برندهایی بود که بدون اینکه منتظر آینده باشد این گام مهم را برداشت.

چند ماه پیش، تیری کوسکاس مدیر عامل این برند، اعلام کرد که سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ یک سورپرایز خواهد بود. این شگفتی نه تنها شامل طراحی مدل، بلکه برچسب قیمت آن نیز می شود. زیرا e-C3 تنها با قیمت ۲۳۳۰۰ یورو در اروپا عرضه خواهد شد.

سیتروئن e-C3
سیتروئن e-C3

طراحی سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ بسیار شبیه به کانسپت Oli که حدود یک سال پیش معرفی شد می‌باشد.

کانسپت Oli
کانسپت Oli

شباهت‌ها به خصوص در قسمت جلویی به وضوح قابل مشاهده است. بخشی که لوگوی جدید این برند در آن قرار دارد، خطوط بسیار واضح تری دارد. مجموعه چراغ‌های جلو که شبیه حرف “C” هستند نیز کاملا مشابه به مدل کانسپت می‌باشد.

خطوط گرد C3 در مدل‌های قبلی با طرحی با خطوط بسیار سخت‌تر جایگزین شده‌اند. جالب است، اما سیتروئن تقریباً بدون تغییر ابعاد به این امر دست یافت. ارتفاع سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ تقریباً ۱.۹ سانتی متر رشد کرده و به ۴.۰۱ متر رسیده است.

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ با چرخ های ۱۶ و ۱۷ اینچی عرضه می‌شود.

سیتروئن e-C3
کابین سیتروئن e-C3

کابین سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴

در کابین، تغییراتی بیشتری را مشاهده می‌کنیم. پانل ابزار دیجیتال، که سیتروئن به طور فزاینده‌ای کوچکتر می کند، اکنون در کوچکترین شکل خود است. پنل واقع در جلوی راننده به شما این امکان را می دهد که با نمایش اطلاعات کلی توجه خود را در جاده حفظ کنید.

شما قادر خواهید بود تمام عملکردهای باقیمانده را از طریق صفحه نمایش چند رسانه ای ۱۰.۲۵ اینچی کنترل کنید. همچنین با استفاده از تلفن همراه راننده قادر خواهد بود از طریق اتصال NFC تمامی عملکردهای خودرو را کنترل کند.

فرمان در نگاه اول دست و پا گیر به نظر می رسد. علاوه بر صفحه کلیدهای روی آن، لوگوی بزرگ سیتروئن آن را بسیار بزرگ جلوه می دهد.

مشخصات فنی سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴

همانطور که قبلاً اشاره کردم، C3 اکنون کاملاً الکتریکی است. این مدل که تنها با این نسخه به فروش می رسد، دارای یک موتور الکتریکی است که می تواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید کند. موتور واقع در محور جلو توسط یک باتری ۴۴ کیلووات ساعتی لیتیوم فسفات آهن پشتیبانی می شود. طبق اطلاعات رسمی، حداکثر سرعت این مدل که برد ۳۲۰ کیلومتری را ارائه می دهد، ۱۳۵ کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانید

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 4.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×