اولین جزئیات از گیربکس دستی توسعه یافته توسط تویوتا برای خودروهای برقی
به گزارش مجله ماشین، از آنجایی که خودروهای برقی از یک گیربکس تک نسبت به ندرت دو نسبت، استفاده می کنند، تعویض دنده وجود ندارد.
تویوتا که قصد دارد از جعبه دنده های دستی در خودروهای اسپرت برقی خود استفاده کند، حق اختراعی را ارائه کرده است که می گوید: اگر دنده می خواهید، ۱۴ عدد از آنها را تهیه کنید.
در حالی که این شرکت اخیراً اعلام کرده است که هیچ محدودیتی در تعداد چرخ دنده ها وجود ندارد، این حق اختراعی که ما با آن مواجه می شویم، واضح است که بسیار هیجان انگیز است.
اما این سیستم چگونه کار می کند؟
اول از همه، سیستمی که ما با آن روبرو هستیم دقیقاً شبیه گیربکس های دستی نیست که می شناسیم.
از آنجایی که هدف اصلی آن “شبیه سازی” احساس تعویض دنده است، در واقع یک انتقال متشکل از ۱۴ دنده وجود نخواهد داشت. در عوض، یک سیستم انتقال نوع CVT وجود خواهد داشت.
برای کسانی از شما که نمی دانند، تویوتا ۱۰ نسبت دنده از پیش تعیین شده را در مدل های CVT خود ارائه کرده است.
سیستمی که در خودروهای برقی استفاده خواهد کرد از همین منطق پیروی خواهد کرد.
طبق این پتنت، کاربران از بین این ۱۴ نسبت «حدود ۶» را از قبل انتخاب کرده و از این نسبت ها در هنگام رانندگی استفاده می کنند.
از آنجایی که ما سیستمی داریم که اتصال انتقال مستقیم ندارد، می توانیم به ترتیب از هر ۱۴ دنده استفاده کنیم.
همچنین بیان شده است که انتخابگر دنده که با اتمام ۶ دنده اول در حالت خنثی قرار می گیرد، می تواند بین افتادن به دنده ۵ و ادامه استفاده از توالی دنده فعلی یا بالا رفتن به دنده ۷ و رسیدن به دنده، انتخاب را ارائه دهد.
نسبت دنده بالا اگرچه در پتنت گنجانده نشده است، اما این امکان نیز وجود دارد که این سیستم که فقط برای افزایش/کاهش دنده ها مانند گیربکس های متوالی قابل استفاده است، پدل های تعویض دنده را در پشت فرمان ارائه دهد.
اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط مهندسان ژاپنی محدود است.