شورولت ۳۱۰۰ کلاسیک ۱۹۵۲: شاهکاری از گذشته
به گزارش مجله ماشین، شورولت ۳۱۰۰ که در سال ۱۹۵۲ تولید شده، با رنگ قرمز درخشان، بدنه بینقص و کابین چرمی کهنه، گویی از دل تاریخ بیرون آمده و روح نوستالژی را در شما زنده میکند. این خودرو به تازگی مورد بازسازی کامل قرار گرفته و با تجهیز به موتور LS قدرتمند، شاسی سفارشی و سیستم تعلیق مدرن، آماده ارائه تجربهای منحصر به فرد از رانندگی به شماست.
صنعت خودرو بسیار پر تحرک هستش، با تغییرات سریع و گاهی اوقات خیلی اساسی در طراحی و تکنولوژی، که باعث میشه تصور آینده برای کسی که خیلی هم از ما دور نیست سخت باشه. اما با این حال، به نظر میرسه بعضی چیزا تو این صنعت هستن که هیچوقت عوض نمیشن. مثلا میشه گفت علاقه آمریکاییها به وانتهای سفارشی ساخته شده روی مدلهای قدیمی.
چند ساله که میبینیم این نوع خودروها تو حراجیهای سراسر کشور با قیمتهای بالا فروخته میشن، و به نظر نمیاد که این روند کند بشه. برعکس، با معرفی شدن پروژههای جدیدتر و خلاقانهتر، علاقهمندان به ماشین همچنان هیجانزده نگه داشته میشن.
شورولت ۳۱۰۰ یکی از محبوبترین مدلها بین سازندگان خودروهای سفارشی هستش. این وانت نیم تنی، که جزئی از خط تولید Advance Design کمپانی شورولت بین سالهای ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۵ بوده، ترکیبی عالی از ظرافت، کارایی و ارزش کلکسیونی داره.
مدل ۳۱۰۰ که این هفته پیداش کردیم، اسم خاصی نداره، اما این موضوع از جذابیت فوق العادهای که رنگ قرمز بدنه و اجزای براق کروم بهش میدن، کم نمیکنه.
این وانت سال ۱۹۵۲، نزدیک به آخر دوره تولید ۳۱۰۰ ساخته شده، و از سابقه کاریش قبل از بازسازی اطلاعی نداریم. اما خوشبختانه کسی اون رو نجات داده و این ظاهر درخشان و فرصت دیده شدن رو بهش داده.
این “بازسازی کامل سفارشی” از زیر خودرو شروع شده، جایی که از یه شاسی مستحکم کاملا باکسدار برای تحمل وزن کل بدنه استفاده شده. قطعات سیستم تعلیق ساخت شرکت Heidts و ترمزهای دیسکی Wilwood به بدنه وصل شدن، که پشت چرخهای ۲۰ اینچی جلو و ۲۲ اینچی عقب BC Forged با لاستیکهای پیرلی پنهان هستن.
روی شاسی، سازندگان بدنه خودرو رو که هنوز خطوط طراحی اصلی خودش رو حفظ کرده، نصب کردن. همونطور که گفتیم، با رنگ قرمز رنگآمیزی شده، و مقدار کافی از درخشندگی رو روی قسمت جلو، آینهها و چرخها داره. اتاق بار عقب، همونجوری که تو یه همچین ساخت با کیفیتی انتظار میره، از چوب ساخته شده.
داخل خودرو ترکیبی از رنگ قرمز روی داشبورد و درها، و چرم کهنهای که روی کل صندلی نیمکتی TMI، پنلهای در و حتی دور فرمان Summit Racing کشیده شده.
زیر کاپوت کشیده و زیبای این وانت، یه موتور ۶.۰ لیتری از خانواده LS قرار گرفته. مشخصات دقیق عملکردش معلوم نیست، اما هرچی که هست با یه گیربکس دستی شش سرعته Tremec و یه سیستم خروجی اگزوز جانبی با صدا خفهکنهای MagnaFlow کنترل میشه.
این وانت فوق العاده زیبا در حال حاضر توی حراجی کمپانی Barrett-Jackson تو پالم بیچ قرار داره که آخر این هفته برگزار میشه. با نبود قیمت پایه برای فروش، میشه گفت غیرممکنه که بگیم به چه قیمتی فروش میره!