پنجشنبه , ۲۶ مهر ۱۴۰۳
موتورسیکلت BMW R20

موتورسیکلت BMW R20 کانسپت معرفی شد

۱۴۰۳-۰۳-۰۷ زمان مطالعه: 2 دقیقه 8

موتورسیکلت BMW R20 کانسپت بر اساس موتور قدرتمند Big Boxer با حجم 2000 سی‌سی ساخته شده است.

به گزارش مجله ماشین، علاقه‌مندان به موتورسیکلت تا حدودی نسبت به طرفداران خودروهای چهار چرخ در وضعیت نامساعدتری قرار دارند.

در حالی که خودروهای آینده اغلب به صورت کانسپت معرفی می‌شوند، موتورسیکلت‌ها به ندرت در چنین قالب پیش‌تولیدی‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند.

همین موضوع باعث می‌شود تا نمونه‌های مفهومی موتورسیکلت مانند BMW R20 که در اینجا می‌بینیم، بسیار خاص و ویژه به نظر برسند.

نام R20 مدت‌هاست که در فهرست نام‌های موتورسیکلت‌های کمپانی آلمانی BMW وجود داشته است.

موتورسیکلت BMW R20
موتورسیکلت BMW R20

البته مدت زمان زیادی است که چنین مدلی عرضه نشده، اما این پلاک در اواخر دهه ۱۹۳۰ به عنوان یک موتورسیکلت ۲۰۰ سی‌سی متولد شد که بدون نیاز به گواهینامه و مالیات قابل رانندگی بود.

این موتورسیکلت تنها برای چند سال در آن زمان تولید شد، زیرا آغاز جنگ جهانی دوم باعث توقف تولید تمام وسایل نقلیه غیرنظامی شد.

این مدل دیگر هرگز به سبد محصولات سازنده موتورسیکلت بازنگشت، حداقل تا آخر هفته گذشته که به عنوان یک کانسپت به معرض دید عموم درآمد.

کمپانی BMW Motorrad از رویداد Concorso d’Eleganza Villa d’Este که در کنار دریاچه کومو در ایتالیا برگزار شد، برای معرفی یک موتورسیکلت مهیج جدید با نام ساده R20 استفاده کرد.

موتورسیکلت BMW R20
موتورسیکلت BMW R20

این موتورسیکلت که برای تجلیل از “بالاترین سطح صنعتگری” و “نمونه بارز طراحی خاص و باحال” ساخته شده، حول محور موتور قدرتمند Big Boxer با حجم (حجم موتور) جدیدی بنا شده است.

موتور Big Boxer از سال ۲۰۱۹ که کمپانی آن را به عنوان “موتور باکسر ۲ سیلندر با بالاترین ظرفیت در تمام طول تاریخ تولید سری موتورسیکلت‌ها” معرفی کرد، ذهن علاقه‌مندان را به خود مشغول کرده است.

این موتور همچنین قدرتمندترین موتور باکسر ساخته شده توسط BMW نیز به شمار می‌رود.

این موتور با حجم ۱,۸۰۲ سی‌سی وارد بازار شد و به طور کلی ۹۱ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۱۵۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

موتورسیکلت BMW R20
موتورسیکلت BMW R20

این موتور به عنوان پیشرانه اصلی برای مدل‌های مختلف موتورسیکلت‌های توریستی R 18 انتخاب شده است که باواریایی‌ها با آن به بخش تحت سلطه کمپانی هارلی دیویدسون حمله کرده‌اند.

از زمان معرفی، موتور Big Boxer تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، اما در R20 نسخه‌ای کمی بزرگ‌تر را شاهد هستیم که ممکن است به مرحله تولید انبوه برسد یا نرسد. BMW در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

BMW فقط از یک عدد گرد و دوست‌داشتنی یعنی ۲۰۰۰ سی‌سی صحبت می‌کند که به طور رسمی آن را به بزرگترین موتور باکسر از نظر اندازه تبدیل می‌کند. در مورد اعداد مربوط به عملکرد، هیچ اطلاعاتی به ما داده نشده است.

این موتور نه تنها بزرگ‌تر از قبل است، بلکه دارای روکش‌های سرسیلندر جدید و یک پوشش تسمه جدید نیز می‌باشد.

موتورسیکلت BMW R20
موتورسیکلت BMW R20

برای اینکه لوله‌ها تا حدی پنهان شوند، یک خنک‌کننده روغن جدید نیز طراحی شده است. موتور با یک سیستم اگزوز ۲ به ۲ برای ایجاد غرشی مناسب برای Big Boxer همراه شده است.

در کانسپت R20، موتور توسط یک فریم کاملا بازطراحی شده در جای خود نگه داشته می‌شود.

بخش اصلی سخت‌افزار یک حلقه دوتایی ساخته شده از لوله‌های فولادی کروم-ملیبدیوم با رنگ مشکی است.

این فریم دارای یک سیستم دو شاخه در عقب است که شامل یک بازوی عقب کروم-ملیبدیوم و یک ستون Paralever آلومینیومی (Paralever تکنولوژی کمپانی BMW Motorrad است که سیستم تعلیق عقب و انتقال قدرت را در یک مجموعه واحد ترکیب می‌کند) در عقب می‌باشد.

موتورسیکلت BMW R20
موتورسیکلت BMW R20

این موتورسیکلت دارای یک محور محرک نمایان است که از R 18 گرفته شده، اما برای نصب روی یک موتورسیکلت رودستر که روی یک فاصله بین دو محور ۱,۵۵۰ میلی‌متری قرار دارد، کوتاه‌تر شده است.

این موتورسیکلت توسط ترکیبی از چرخ‌های دیسکی مشکی و چرخ‌های پره‌ای روی زمین نگه داشته می‌شود. چرخ عقب یک چرخ دیسکی ۱۷ اینچی است که با یک لاستیک به عرض ۲۰۰ میلی‌متر پوشیده شده است.

در طرف مقابل، یک چرخ پره‌ای با رنگ مشکی با قطر مشابه، اما با لاستیکی به عرض تنها ۱۲۰ میلی‌متر قرار دارد.

موتورسیکلت BMW R20
موتورسیکلت BMW R20

چرخ‌ها به سیستم تعلیق از سری Ohlins Blackline متصل شده‌اند و دارای کالیپرهای ترمز نصب شده شعاعی ساخته شده توسط ISR هستند.

از نظر طراحی، R20 بیشتر شبیه یک موتورسیکلت سفارشی به نظر می‌رسد تا یک کانسپت از یک شرکت معتبر در این صنعت. ما شاهد یک قسمت عقب تا حد امکان لخت و عریان هستیم، به طوری که به نظر می‌رسد چرخ در آنجا از بقیه بدنه فاصله زیادی دارد.

باک بنزین این موتورسیکلت برجسته‌ترین قطعه بدنه است، نه تنها به دلیل اینکه به نظر می‌رسد یک تکه آلومینیوم عظیم و مثبت است، بلکه به دلیل رنگ آن که به عنوان “گرمتر از صورتی” توصیف می‌شود، رنگی که یادآور دهه ۱۹۷۰ است.

موتورسیکلت BMW R20
موتورسیکلت BMW R20

پشت باک، یک صندلی عقب با روکش آلکانترا مشکی روکش شده و چرم دانه ریز وجود دارد که قطعه‌ای از سخت‌افزار است که چراغ عقب یکپارچه را نیز پشتیبانی می‌کند. در جلو، یک چراغ LED جلو با حلقه آلومینیومی سه‌بعدی و چراغ روشنایی روز یکپارچه نصب شده است.

BMW در مورد برنامه‌های خود برای موتورسیکلت “سبک کژوال جنتلمن” R20 که در ایتالیا معرفی کرد، صحبتی نکرد، اما ما به هیچ وجه از دیدن آن در خیابان‌ها و در دست مشتریان ناراحت نخواهیم شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×