پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » رشد سهم چین در بازار خودروهای برقی آلمان علیرغم کاهش واردات
رشد سهم چین در بازار خودروهای برقی آلمان علیرغم کاهش واردات

رشد سهم چین در بازار خودروهای برقی آلمان علیرغم کاهش واردات

۱۴۰۳-۰۳-۲۹ زمان مطالعه: 1 دقیقه

دفتر آمار فدرال آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که واردات خودروهای برقی چینی به آلمان در چهار ماهه اول سال جاری کاهش یافته است، اما با وجود این، سهم چین از بازار واردات خودروهای برقی در آلمان طی این مدت همچنان افزایش یافته است.

به گزارش مجله ماشین،  واردات خودروهای برقی چینی به آلمان بین ژانویه و آوریل، ۱۵.۷ درصد کاهش یافته و به ۳۱۵۰۰ دستگاه رسیده است.

با این حال، چین توانسته سهم خود از بازار واردات خودروهای برقی در آلمان را در این دوره به ۴۰.۹ درصد افزایش دهد و همچنان بزرگترین واردکننده خودروهای برقی به این کشور باقی بماند.

هفته گذشته، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای مقابله با هجوم خودروهای ارزان‌قیمت چینی به بازار خود که با یارانه‌های دولتی قابل توجه در داخل چین تقویت شده‌اند، از ماه جولای تا ۳۸.۱ درصد عوارض اضافی بر خودروهای برقی وارداتی از چین اعمال خواهد کرد.

دفتر آمار آلمان، تقاضای ضعیف داخلی را دلیل اصلی کاهش واردات خودروهای برقی چین در این دوره چهار ماهه عنوان کرده است.

همچنین صادرات خودروهای برقی جمهوری چک و کره جنوبی به آلمان در مقایسه با همین دوره در سال ۲۰۲۳ به ترتیب نزدیک به یک سوم و نصف کاهش یافته است.

دفتر آمار فدرال آلمان می‌گوید: « واردات خودروهای برقی چین نسبت به کل واردات خودروهای برقی بسیار کمتر کاهش یافته است.»

در سال ۲۰۲۳، چین در مجموع ۴۴۷،۲۰۰ خودروی برقی به آلمان صادر کرده است، در حالی که تنها ۱۱،۴۰۰ دستگاه خودرو در جهت معکوس جابه‌جا شده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×