معرفی منصوری وناتوس S 900: قدرتمند اما با ظاهری اغراقآمیز
به گزارش مجله ماشین، آغازگر ماجرا، بخش ظاهری خودرو است. تشخیص این مدل از اوروس استاندارد ایتالیایی بسیار آسان است.
وناتوس S 900 از چهرهای کاملاً بازطراحیشده با کاپوت جدید و قطعات متعدد الحاقه به سپر جلو، شامل یک مهیپوشی حجیم با بالچههای کوچک (کانارد)، قطعات جانبی اضافه و چراغهای روشنایی روز بیشتر، بهره میبرد.
در نمای عقب، شاهد گلگیرهای پهنشده همراه با قطعات الحاقه به سپر، درپوش آینههای جانبی جدید، رکابهای جانبی پهن و دیفیوزر جدید با بالچههای کوچک جانبی، خروجیهای اگزوز یکپارچه در مرکز و نه کمتر از دو بال هستیم.
بله، درست خواندید، این لامبورگینی اوروس تیونینگشده، علاوه بر بالهای روی سقف و درب صندوق عقب، از دو بال دیگر نیز بهره میبرد.
حداقل، رنگآمیزی بدنه (مگر اینکه برچسب باشد) اصلاً بد به نظر نمیرسد. این پروژه با رنگ سبز مات همراه با چندین المان زردرنگ، قطعات همیشگی از فیبرکربن آهنگریشده و نشان پرچم ایتالیا تزئین شده است.
رینگهای جدید نیز در نوع خود عجیب هستند و به نظر میرسد لوگوی منصوری از دیدگاه این تیونر، خنکتر از نشان گاو خشمگین است، چرا که جایگزین آن در جلو و عقب خودرو شده و روی اجزای دیگر نیز دیده میشود.
تزئینات زردرنگ، کابین روکششدهی مجدد را به نمای بیرونی پیوند میدهد. کابین خودرو سرشار از رنگ زرد است، از جمله روی داشبورد، صندلیها، سقف داخلی، ستونها، کنسول وسط، روکشهای در، کمربند ایمنی، فرمان و غیره. درواقع، منصوری صندلی راننده را بیشتر مشکی و صندلی سرنشین جلو را زرد رنگ انتخاب کرده تا ظاهری سفارشیتر داشته باشد و به احتمال زیاد همین رویه روی صندلیهای عقب که در تصاویر منتشرشده توسط تیونر در شبکههای اجتماعی دیده نمیشوند، اعمال شده است.
این مدل، منصوری وناتوس S 900 نام دارد و پسوند ۹۰۰، اشارهای به خروجی جدید این کراساور اسپرت بر حسب اسب بخار (اسب بخار معادل واحد اسب بخار متریک) است.
بنابراین، قدرت این خودرو به ۸۸۷ اسب بخار (۹۰۰ اسب بخار متریک / ۶۶۲ کیلووات) میرسد و طبق گفتهی تیونر، گشتاور آن نیز به ۱۱۰ نیوتنمتر (۸۱۱ پوند-فوت) میرسد.
بدین ترتیب، این هیولا ۲۳۱ اسب بخار (۲۳۴ اسب بخار متریک / ۱۷۲ کیلووات) و ۲۵۰ نیوتنمتر (۱۸۴ پوند-فوت) گشتاور قدرتمندتر از لامبورگینی اوروس پرفورمانتهی استاندارد است که میتواند در ۳.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
منصوری میگوید وناتوس S 900 به لطف قدرت اضافی، تنها در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند تا ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. طبق گزارشها، مصرف سوخت ترکیبی این مدل به ۱۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد و میزان آلایندگی دیاکسید کربن آن نیز ۳۵۵ گرم در هر کیلومتر است.
این خودرو شاید بدترین نمونهی لامبورگینی اوروس تیونینگشده توسط منصوری نباشد، اما وناتوس S 900 قطعاً از زیباترین آنها به شمار نمیرود. نظر شما در مورد این خودرو چیست؟