جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی مرسدس بنز CLE کابریولت ۲۰۲۴: خودرویی لوکس و اسپرت
مرسدس بنز CLE کابریولت 2024

معرفی مرسدس بنز CLE کابریولت ۲۰۲۴: خودرویی لوکس و اسپرت

۱۴۰۳-۰۵-۱۷ زمان مطالعه: 5 دقیقه 26

مرسدس بنز CLE کابریولت ، خودرویی جذاب و اسپرت از خانواده‌ی مرسدس بنز، اکنون در بریتانیا قابل سفارش است. قیمت پایه این مدل از ۵۲ هزار و ۹۹۵ پوند آغاز می‌شود.

به گزارش مجله ماشین، این خودروی چهارنفره با تلفیق طراحی چشم‌نواز کوپه‌ی CLE و سقف پارچه‌ای چند لایه که در کمتر از ۲۰ ثانیه باز و بسته می‌شود، سنت خودروسازی لوکس و روباز مرسدس بنز را ادامه می‌دهد.

CLE کابریولت در ابتدا با سه سطح آپشن عرضه می‌شود: AMG Line، AMG Line Premium و AMG Line Premium Plus. همچنین در زمان عرضه، طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی چهار و شش سیلندر و یک موتور دیزل چهار سیلندر، همگی مجهز به فناوری هیبرید ملایم، برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

مرسدس بنز CLE کابریولت 2024
نمای عقب مرسدس بنز CLE کابریولت ۲۰۲۴

امکانات و مشخصات

مرسدس بنز CLE کابریولت به سقف پارچه‌ای آکوستیک مجهز است که به صورت برقی باز و بسته می‌شود. این سقف چند لایه عایق‌بندی شده در مدت زمان ۲۰ ثانیه و در سرعت‌های تا ۵۹ کیلومتر در ساعت قابل باز و بسته شدن است. همچنین، یک تقسیم‌کننده برقی پس از جمع شدن سقف، فضای بار را از آن جدا می‌کند.

سیستم‌های AIRCAP و AIRSCARF به عنوان تجهیزات استاندارد، قابلیت استفاده از خودرو را در تمام فصول سال افزایش می‌دهند. سیستم AIRCAP شامل دو بخش است: یک بادگیر بالای شیشه جلو که با فشار یک دکمه باز می‌شود و جریان هوا را روی سر سرنشینان هدایت می‌کند و یک بادگیر خودکار پشت تکیه‌گاه سر عقب که جریان هوا را کاهش می‌دهد. سیستم AIRSCARF نیز با گردش هوای گرم در اطراف گردن سرنشینان جلو، گرمای مطبوع را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

علاوه بر سقف پارچه‌ای، CLE کابریولت از فناوری‌های پیشرفته‌ی راحتی، آسایش و ایمنی مشابه با کوپه‌ی CLE بهره‌مند است. به عنوان مثال، تمامی مدل‌ها به سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته MBUX با نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۱.۹ اینچی جهت‌دار برای راننده مجهز هستند. در CLE کابریولت ، نمایشگر مرکزی برای جلوگیری از تابش نور خورشید هنگام باز بودن سقف، قابلیت تنظیم برقی ۱۵ تا ۴۰ درجه‌ای دارد.

مرسدس بنز CLE کابریولت 2024
مرسدس بنز CLE کابریولت ۲۰۲۴

مدل‌های AMG Line به رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی AMG، سیستم تهویه مطبوع خودکار THERMATIC، چراغ‌های LED با قابلیت تنظیم نور بالا، فرمان اسپرت چندکاره‌ با روکش چرم ناپا، نورپردازی محیطی دینامیک ۶۴ رنگ، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و بسته پارکینگ با دوربین عقب مجهز هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی مرسدس بنز CLE مدل ۲۰۲۴

AMG Line Premium به رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی AMG، چراغ‌های LED دیجیتال با قابلیت تنظیم نور بالا Plus، واقعیت افزوده MBUX برای ناوبری و بسته پارکینگ با دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است.

مدل‌های AMG Line Premium Plus به رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی AMG چند پره‌ای، بسته ENERGIZING Plus (شامل صندلی‌های جلو چند کنتوره‌ای با ماساژ، هفت برنامه‌ی راحتی ENERGIZING با ENERGIZING COACH و بسته AIR BALANCE با یونایزر)، نمایشگر هدآپ و سیستم صوتی فراگیر سه بعدی Burmester با ۱۷ بلندگو و فناوری Dolby Atmos مجهز هستند.

مدل‌های Premier Edition به بسته‌ی Night شامل رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی AMG چند پره‌ای مشکی، فرمان گرم‌شونده و روکش چرم ناپا مجهز هستند.

CLE کابریولت در هشت رنگ بدنه از جمله رنگ‌های انحصاری MANUFAKTUR شامل قرمز پاتاگونیا، خاکستری آلپ (ساده) و سفید اوپالیت عرضه می‌شود. سقف خودرو نیز در رنگ‌های مشکی، قرمز و خاکستری قابل سفارش است.

مرسدس بنز CLE کابریولت 2024
کابین مرسدس بنز CLE کابریولت ۲۰۲۴

برای فضای داخلی، مشتریان می‌توانند چرم را در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای تنکا/مشکی، بژ ماکیاتو/مشکی یا قرمز پاور/مشکی انتخاب کنند. مدل Premier Edition به صورت استاندارد به روکش چرم ناپا در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای تنکا/مشکی یا سفید مجهز است.

مشتریان مدل‌های AMG Line Premium Plus و Premier Edition می‌توانند بسته‌ی کمک رانندگی پیشرفته Plus را سفارش دهند تا از سیستم‌های ایمنی و کمکی نسل جدید مانند دستیار فعال محدودیت سرعت، دستیار فرماندهی انحرافی، دستیار تغییر مسیر فعال و PRE-SAFE® PLUS بهره‌مند شوند.

پیشرانه

طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی چهار سیلندر، شش سیلندر و دیزل چهار سیلندر برای CLE کابریولت در دسترس است. تمامی موتورها با گیربکس ۹ سرعته خودکار نسل جدید ۹G-TRONIC PLUS و فناوری هیبرید ملایم ۴۸ ولتی همراه با ژنراتور استارتر یکپارچه نسل دوم (ISG) برای ارائه حداکثر ۱۷ کیلووات/۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در محدوده سرعت پایین جفت می‌شوند.

موتور بنزینی ۲ لیتری چهار سیلندر در دو سطح خروجی عرضه می‌شود: با ۲۰۴ اسب بخار به عنوان CLE 200 و با ۲۵۸ اسب بخار به عنوان CLE 300. CLE 450 به موتور بنزینی ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۸۱ اسب بخار و CLE 220 d به موتور دیزل ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۷ اسب بخار مجهز است. مدل‌های CLE 300 و CLE 450 به سیستم چهار چرخ محرک متغیر ۴MATIC مجهز هستند. تمامی مدل‌ها دارای سیستم انتخاب دینامیکی DYNAMIC SELECT با انتخاب حالت‌های رانندگی و سیستم تعلیق اسپرت AGILITY CONTROL هستند.

جدول مشخصات

مشخصاتجزئیات
نوع خودروکابریولت چهار نفره
موتورموتور ۴ سیلندر بنزینی (۲ سطح خروجی) / ۶ سیلندر بنزینی / ۴ سیلندر دیزلی
قدرت موتور (بنزینی – CLE 200)۲۰۴ اسب بخار
قدرت موتور (بنزینی – CLE 300)۲۵۸ اسب بخار
قدرت موتور (بنزینی – CLE 450)۳۸۱ اسب بخار
قدرت موتور (دیزلی – CLE 220 d)۱۹۷ اسب بخار
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک ۹G-TRONIC PLUS
فناوری هیبریدیسیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولت با ژنراتور استارت یکپارچه (ISG) نسل دوم
شتاب‌دهی هیبریدیتا ۱۷ کیلووات / ۲۰۰ نیوتن‌متر
سیستم چهارچرخ متحرک۴MATIC (فقط در مدل‌های CLE 300 و CLE 450)
سقفسقف نرم چند لایه با قابلیت باز و بسته شدن در ۲۰ ثانیه تا سرعت ۳۷ مایل بر ساعت
صفحه نمایش مرکزینمایشگر ۱۱.۹ اینچی با قابلیت تنظیم شیب از ۱۵ تا ۴۰ درجه
سایر امکاناتسیستم تهویه مطبوع THERMATIC، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، سیستم صوتی Burmester® ۳D با ۱۷ بلندگو (فقط در نسخه‌های برتر)
چرخ‌هاچرخ‌های آلیاژی AMG به اندازه‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچ (بسته به نسخه)
رنگ‌های بدنه۸ رنگ مختلف شامل رنگ‌های اختصاصی MANUFAKTUR مثل قرمز پاتاگونیا و سفید اوپالیت
رنگ‌های داخلیمشکی، قهوه‌ای تونکو/مشکی، بژ ماکیاتو/مشکی، قرمز پاور/مشکی، ناپا (در نسخه‌های برتر)
فناوری‌های کمکی رانندگیبسته کمک رانندگی Plus (شامل سیستم‌های کمک به تغییر خط فعال و فرمان‌دهی اضطراری)

گالری تصاویر

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×