جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» موتور » شکستن رکورد جهانی با Kawasaki H2 SX
شکستن رکورد جهانی با Kawasaki H2 SX

شکستن رکورد جهانی با Kawasaki H2 SX

۱۴۰۳-۰۵-۳۱ زمان مطالعه: 2 دقیقه 3

یک بدلکار انگلیسی با شکستن رکوردی ۲۵ ساله، تعریف جدیدی از مسابقات سرعتی را ارائه داد و رکورد جدیدی در زمینه کشیده شدن پشت موتورسیکلت با سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت ثبت کرد.

به گزارش مجله ماشین، تاکنون با چه سرعتی موتورسیکلت خود را رانده‌اید؟ آیا به سرعت بالای ۲۵۱ کیلومتر بر ساعت دست یافته‌اید؟ حتی اگر پاسخ شما مثبت باشد، همچنان به رکوردی که اخیراً ثبت شده، نزدیک نخواهید بود. یک بدلکار انگلیسی با انجام حرکتی خطرناک، از موتورسیکلت پرید و با کشیده شدن پشت آن، رکورد جهانی را شکست.

این رکورد که به عنوان “بالاترین سرعت کشیده شدن پشت موتورسیکلت” ثبت شده است، برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ توسط گری راثول، دیگر بدلکار انگلیسی، با سرعت ۲۵۱.۵۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شد. اما پس از ۲۵ سال، جانی دیویس، قهرمان بدلکاری، این رکورد را با سرعت ۲۵۶.۷۲ کیلومتر بر ساعت شکست.

شکستن رکورد جهانی با Kawasaki H2 SX
شکستن رکورد جهانی با Kawasaki H2 SX

جانی دیویس که از کودکی تحت تأثیر رکورد قبلی قرار گرفته بود، با کمک قهرمان دوران کودکی خود، این رکورد را بهبود بخشید. وی با استفاده از موتورسیکلت Kawasaki Ninja H2 SX، که دارای موتور چهار سیلندر ۱۰۰۰ سی‌سی با سوپرشارژر است، به این رکورد دست یافت.

برای رسیدن به این سرعت، دیویس از کفش‌های ویژه‌ای با صفحات تیتانیومی استفاده کرد که به او اجازه می‌داد با ثبات کامل روی زمین حرکت کند. موتورسیکلت نیز مجهز به یک دکمه کنترلی ثانویه برای کنترل شتاب در پشت موتورسیکلت بود.

دیویس در تلاش دوم خود موفق به ثبت رکورد جدید شد. وی در تلاش اول خود به سرعت ۲۴۸.۹۲ کیلومتر بر ساعت دست یافت اما در نهایت با تلاش دوم و رسیدن به سرعت ۲۵۶.۷۲ کیلومتر بر ساعت، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

شکستن رکورد جهانی با Kawasaki H2 SX
شکستن رکورد جهانی با Kawasaki H2 SX

دیویس پس از این رکورد، گفت: “من تقریباً به سرعت ۱۷۶ کیلومتر بر ساعت رسیدم قبل از اینکه از موتورسیکلت بپرم و هنگامی که کاملاً در مسیر قرار گرفتم، گاز را تا آخر فشار دادم و از سرعت کم نکردم. تجربه‌ای پرخطر و پرهیجان بود، اما موتورسیکلت کاملاً پایدار بود.”

این رکورد جسورانه، سومین رکورد جهانی دیویس در زمینه موتورسیکلت است و او پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ رکورد “بلندترین ویلای موتورسیکلت با دست گرفتن فرمان” را ثبت کرده بود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×