پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » معرفی بی وای دی E-Vali: تحول در حمل و نقل الکتریکی
بی وای دی E-Vali

معرفی بی وای دی E-Vali: تحول در حمل و نقل الکتریکی

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ زمان مطالعه: 3 دقیقه 4

شرکت BYD، خودروی تجاری جدید خود، E-Vali، را به عنوان یک خودروی تجاری سبک تمام الکتریکی در نمایشگاه IAA Transportation 2024 در هانوفر، آلمان معرفی کرد.

به گزارش مجله ماشین، در این رویداد، BYD علاوه بر معرفی E-Vali، خانواده کامیون‌های الکتریکی خود و تریلی برقی EYT 2.0 را برای نخستین بار به نمایش گذاشت.

BYD اعلام کرده است که E-Vali، که برای اولین بار در سطح جهانی معرفی می‌شود، یک خودروی تجاری سبک الکتریکی با وزن ۳.۵ و ۴.۲۵ تن است که نیازهای تحویل در آخرین مایل اروپا را برآورده می‌کند. این مدل از باتری Blade BYD و ویژگی‌های پیشرفته کمک راننده بهره‌مند است و هدف آن ارائه گزینه‌ای عملی و کم‌هزینه برای ناوگان‌های تجاری اروپایی است.

معرفی بی وای دی E-Vali: تحول در حمل و نقل الکتریکی

E-Vali به مجموعه‌ای جامع از سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) مجهز است که ایمنی و راحتی رانندگی را افزایش می‌دهد. ویژگی‌های استاندارد شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار تصادف جلو، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقطه کور و کنترل توقف در شیب است.

درون کابین، این خودرو از اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. داشبورد شامل ویژگی‌های مختلفی از جمله شارژ بی‌سیم و کنترل صوتی است.

بی وای دی E-Vali
کابین بی وای دی E-Vali

E-Vali دارای حجم بار بالایی تا ۱۷.۹ متر مکعب است و مدل ۴.۲۵ تنی می‌تواند بار تا ۱۴۵۰ کیلوگرم را تحمل کند. این خودرو دارای درب‌های عقب عریض، صندلی‌های تاشو برای به حداکثر رساندن فضا و ارتفاعی بلند است که به رانندگان اجازه می‌دهد به‌صورت ایستاده درون خودرو باشند. ابعاد مدل ۳.۵ تنی ۵۹۹۵/۲۰۹۶/۲۷۸۰ میلی‌متر و فاصله محور آن ۳۸۶۵ میلی‌متر است. ابعاد مدل ۴.۲۵ تنی ۶۹۹۵/۲۰۹۶/۲۷۸۰ میلی‌متر و فاصله محور آن ۴۵۵۰ میلی‌متر است.

بی وای دی E-Vali
نمای عقب بی وای دی E-Vali

E-Vali دارای بردی بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ کیلومتر (WTLP) با باتری ۸۰.۶۴ کیلووات‌ساعتی Blade BYD است. BYD به ایمنی و دوام این باتری، همراه با کارایی انرژی و چگالی قدرت بالا، تأکید کرده است. این باتری می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه از ۱۰% به ۸۰% شارژ شود.

نمایشگاه دوسالانه IAA Transportation در هانوفر، که از سال ۱۸۹۷ آغاز به کار کرده، بزرگترین و تأثیرگذارترین نمایشگاه خودروهای تجاری در جهان است.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×