پنجشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » وزیر بازرگانی چین: تعرفه‌های خودروهای برقی به آلمان و چین آسیب خواهد رساند
تعرفه‌های خودروهای برقی به آلمان و چین آسیب خواهد رساند

وزیر بازرگانی چین: تعرفه‌های خودروهای برقی به آلمان و چین آسیب خواهد رساند

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ زمان مطالعه: 2 دقیقه

 وزیر بازرگانی چین گفت که اعمال تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی (EV) به طور جدی با همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری تداخل خواهد کرد و به چین و آلمان آسیب خواهد رساند.

به گزارش مجله ماشین، وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، در مذاکرات روز سه‌شنبه با رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان، گفت که امیدوار است تا حد ممکن به یک راه‌حل مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی دست یابد و از تشدید تنش‌های اقتصادی و تجاری چین-اتحادیه اروپا جلوگیری کند. این مطلب در بیانیه‌ای که وزارت بازرگانی چین در اوایل روز چهارشنبه منتشر کرد، آمده است.

کمیسیون اروپا در شرف پیشنهاد تعرفه‌های نهایی تا ۳۵.۳ درصد بر خودروهای برقی ساخته شده در چین است که علاوه بر تعرفه استاندارد ۱۰ درصدی واردات خودرو اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد.

وانگ برای گفت‌وگو درباره پرونده ضد یارانه اتحادیه اروپا علیه خودروهای برقی ساخت چین، پیش از رای‌گیری برای تعرفه‌های بیشتر، به اروپا سفر کرده است.

وانگ گفت که امید است آلمان از منافع خود پیش برود و کمیسیون اروپا و چین را برای حرکت در یک جهت تشویق کند.

طبق بیانیه وزارت اقتصاد آلمان، هابک گفت که آلمان از تجارت آزاد حمایت می‌کند، از شرکت‌های خودروسازی و قطعات چینی برای سرمایه‌گذاری در اروپا استقبال می‌کند و اتحادیه اروپا را تشویق خواهد کرد تا راه‌حلی مناسب با چین پیدا کند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری‌های تجاری انجام دهد.

وانگ همچنین با ولفگانگ شمیت از دفتر صدراعظم آلمان در برلین دیدار کرد که در بیانیه جداگانه‌ای که وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه منتشر کرد، گفته شده است که در این دیدار وانگ به شمیت گفت چین بر حل صحیح پرونده ضد یارانه علیه این کشور از طریق گفتگو و مشورت تاکید کرده است.

وانگ در این گفتگوها گفت که چین پس از اینکه اتحادیه اروپا تلاش‌های چین را نادیده گرفت، بر حکم نرخ‌های بالای تعرفه ضد یارانه پافشاری کرد و به سرعت بسته راه‌حل پیشنهادی صنعت چین را رد کرد، عمیقا ناامید شد.

وانگ گفت که چین از تلاش‌های خود دست نخواهد کشید و همچنان در مشورت‌ها “تا آخرین لحظه” پافشاری خواهد کرد.

“امید است آلمان به عنوان عضوی اصلی اتحادیه اروپا، پیشگام ایفای نقش فعال باشد و کمیسیون اروپا را تشویق کند تا اراده سیاسی نشان دهد و با چین همکاری کند تا پرونده را به درستی حل کند.” این مطلب در بیانیه دوم درباره مذاکرات از سوی وزارت بازرگانی نیز که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×