جمعه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
» تازه‌ها و اخبار » معرفی مکسوس eTerron 9: آینده حمل‌ونقل برقی در جاده‌ها
مکسوس eTerron 9

معرفی مکسوس eTerron 9: آینده حمل‌ونقل برقی در جاده‌ها

۱۴۰۳-۰۶-۲۹ زمان مطالعه: 4 دقیقه 6

SAIC در نمایشگاه خودروی IAA هانوفر در آلمان از کامیونت جدید برقی خود، مکسوس eTerron 9 رونمایی کرد. این برند قصد دارد تا پایان سال 2025، ده مدل جدید به خط تولید خود اضافه کند.

به گزارش مجله ماشین، مکسوس eTerron 9 نسخه تولیدی کانسپت GST است که در نمایشگاه خودروی شانگهای سال گذشته به نمایش درآمد. این کانسپت شامل یک پهپاد بزرگ در صندوق عقب و دوچرخه‌های کوهستانی در عقب بود که سبک زندگی Outdoor را به تصویر می‌کشید.

کانسپت GST
کانسپت GST
کانسپت GST
یک پهپاد بزرگ در صندوق عقب کانسپت GST

جالب است که پلتفرم این کامیونک به نام Interstellar GST شناخته می‌شود و نمایشگاه هانوفر نخستین بار است که این کامیونت به شکل تولیدی به نمایش گذاشته شده است. همچنین، نام eTerron 9 به نظر می‌رسد نام صادراتی این وسیله باشد؛ در حالی که اطلاعات اخیر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نشان می‌دهد این کامیون در بازار چین با نام Interstellar X شناخته می‌شود.

 مکسوس eTerron 9
نمای عقب مکسوس eTerron 9

مکسوس eTerron 9 به عنوان نخستین کامیون برقی سایز متوسط تا بزرگ برند چینی برای صادرات معرفی شده است. ابعاد این کامیون با توجه به اطلاعات MIIT به شرح زیر است: ۵۵۰۰ (۵۶۳۰) میلی‌متر طول، ۲۰۰۵ میلی‌متر عرض و ۱۸۶۰ (۱۸۷۴) میلی‌متر ارتفاع، و فاصله محوری آن ۳۳۰۰ میلی‌متر است. قدرت این کامیون توسط دو موتور تأمین می‌شود: ۱۳۸ کیلووات در محور جلو و ۲۱۶ کیلووات در محور عقب. نسخه تولیدی ظاهراً ویژگی‌های کانسپت مانند صندوق بزرگ را حفظ کرده، اگرچه به نظر می‌رسد پهپاد از آن پرواز کرده است.

 مکسوس eTerron 9
مکسوس eTerron 9

مجموع فروش صادراتی کامیونت‌های SAIC تحت برند مکسوس به بیش از ۱۸۰,۰۰۰ دستگاه رسیده است، که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به فروش در اروپا، استرالیا، نیوزیلند و قاره آمریکا است. ژی جیایوه، معاون مدیرعامل SAIC Maxus، در کنفرانس خبری هانوفر اعلام کرد که این برند در سال ۲۰۲۵ با معرفی ده مدل جدید، خط تولید خود را در اروپا گسترش خواهد داد. ادعا شده است که Maxus 58 درصد از فروش کل وسایل نقلیه جدید انرژی SAIC در اروپا را تشکیل می‌دهد، اگرچه مشخص نیست که این آمار به صورت تجمعی است یا مربوط به سال ۲۰۲۴.

 مکسوس eTerron 9
مکسوس eTerron 9

مکسوس ریشه در گروه تجاری سابق بریتانیایی LDV دارد. SAIC در سال ۲۰۱۰ باقی‌مانده‌های این شرکت را خریداری کرده و نخستین ون مکسوس را در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه کرد. شایان ذکر است که مکسوس در زیر برند LDV به عنوان نام محصول شناخته می‌شد و اینک به برند تبدیل شده است. در برخی بازارها، به ویژه بریتانیا، ایرلند و استرالیا، این برند هنوز تحت نام LDV به فروش می‌رسد. در چین، این برند علاوه بر SUVها و MPVها، خودروهای تجاری بیشتری نیز عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها به همراه مجموعه خودروهای تجاری مکسوس صادر می‌شوند. در تایلند، کامیونت‌های مکسوس تحت نام MG شناخته شده‌اند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×