سه شنبه , ۱۰ مهر ۱۴۰۳
» آرشیو اخبار » بدهی سنگین خودروسازان به قطعه‌سازان، صنعت خودرو را تهدید می‌کند
بدهی سنگین خودروسازان به قطعه‌سازان

بدهی سنگین خودروسازان به قطعه‌سازان، صنعت خودرو را تهدید می‌کند

۱۴۰۳-۰۷-۰۳ زمان مطالعه: 1 دقیقه

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات خودرو، در گفت‌وگو با ایسنا نسبت به آینده صنعت خودرو کشور ابراز نگرانی کرد. وی با اشاره به بدهی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ به قطعه‌سازان، این وضعیت را بحرانی توصیف کرد.

به گزارش مجله ماشین، فرهاد به‌نیا با انتقاد از نبود استراتژی ثابت و مدون در صنعت خودرو، تغییر مداوم رویکردها و سیاست‌گذاری‌های متناقض را از عوامل اصلی بروز مشکلات کنونی دانست. وی تأکید کرد که این وضعیت، صنعت خودروی کشور را با خطر توقف تولید مواجه کرده است.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان همچنین به مشکلات عدیده‌ای همچون افزایش قیمت‌ها، عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه‌سازان و کاهش تیراژ تولید اشاره کرد. وی معتقد است که این مشکلات نه تنها صنعت قطعه‌سازی، بلکه کل زنجیره تأمین خودرو را تحت تأثیر قرار داده است.

به‌نیا با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های فعلی به نفع دلالی و واسطه‌ها بوده و صنعت خودروی کشور را با زیان مواجه کرده است، خواستار آزادسازی قیمت خودرو شد. وی همچنین بر لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی و کاهش فشارهای مالیاتی تأکید کرد.

در همین حال، به‌نیا نسبت به بی‌توجهی مسئولان به وضعیت صنعت خودرو ابراز تأسف کرد و خواستار ورود جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات موجود شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5.00

گروه نویسندگان

تحریریه مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×