معرفی ب ام و R 100 Rogue: با قابلیتهای آفرود
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، موتورسیکلت ب ام و R 100 Rogue، ساخته شده توسط تیم Side Rock Cycles در انگلستان، نمونهای برجسته از تبدیل یک مدل کلاسیک به یک اسکرامبلر مدرن و قدرتمند است. این موتورسیکلت، که به طور ویژه برای تجربههای آفرود طراحی شده، علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب، دارای قابلیتهای فنی بالایی نیز است.
تاریخچه و معرفی تیم سازنده
پیت هادسون، بنیانگذار Side Rock Cycles (SRC) و یکی از پیشگامان دنیای موتورسیکلت، از دهه ۱۹۷۰ در صنعت موتورسواری فعال است. پس از سالها تجربه در زمینههای مختلف، از جمله مسابقات و صنعت خودرو، او در نهایت به شخصیسازی موتورسیکلتها پرداخت. تیم او در Bournemouth انگلستان، در کنار یک گروه با استعداد، قادر به ایجاد پروژههای سفارشی منحصر به فرد، به ویژه با موتورسیکلتهای BMW، است.
تحول BMW R 100 R به Rogue
این موتورسیکلت در ابتدا یک BMW R 100 R مدل ۱۹۹۲ بود که قرار بود به یک اسکرامبلر شیک و توانمند تبدیل شود که بتواند با موتورسیکلتهای مدرن آفرود، مانند مدلهای BMW GS، رقابت کند. این تبدیل شامل تغییرات گستردهای در بخشهای مختلف موتورسیکلت بود.
تغییرات فنی و طراحی
از جمله اولین تغییرات، تعویض چرخ جلو بود. چرخ ۱۸ اینچی اصلی با یک چرخ ۱۹ اینچی سفارشی تعویض شد و لاستیکهای Heidenau K 60 دو منظوره برای آن انتخاب شد. سیستم تعلیق نیز به طور کامل بازنگری شد و یک سیستم تعلیق قابل تنظیم Bitubo که به طور معمول برای BMW GS طراحی شده بود، جایگزین سیستم تعلیق قبلی شد.
تجهیزات و جزئیات ظاهری
طراحی ظاهری موتورسیکلت نیز با دقت بالا انجام شده است. صندلی دستساز با چرم قهوهای و دوخت الماسدار، کاورهای جانبی بیضی شکل که به عنوان صفحه شماره استفاده میشوند، و یک گلگیر عقب دستساز که دارای نگهدارنده پلاک و چراغ عقب LED دایرهای است، از ویژگیهای برجسته این موتورسیکلت به شمار میروند. علاوه بر این، تانک سوخت BMW R 100 R با یک درپوش Monza و رنگ جدید، زیبایی بیشتری یافته است.
سیستم روشنایی و الکترونیک
در بخش روشنایی، سیستم اصلی تعویض شد و به جای آن چراغ جلوی Koso Thunderbolt و چراغهای راهنما LED نصب شدند. تمام الکترونیکها نیز از طریق یک کنترلر Motogadget دوباره سیمکشی شدند تا عملکرد بهینه و ظاهر تمیزی داشته باشند.
بهروزرسانیهای موتور
موتور ۲ سیلندر boxer این موتورسیکلت نیز از نظر فنی بهروزرسانی شد. پیستونهای فشردهسازی بالا، سیستم جرقهزنی الکترونیکی مدرن و کلاچ سنگین از جمله تغییرات این بخش هستند. همچنین، سیستم کاربراتور جدید Mikuni همراه با فیلترهای هوا Ramair جایگزین جعبه هوای استاندارد شدند.
رنگبندی بدنه شامل ترکیبی از رنگهای آبی و نقرهای است، در حالی که بخشهایی مانند فریم، چرخها و سیستم تعلیق به رنگ مشکی ساتن پوشش داده شدهاند. این موتورسیکلت با جزئیات دقیق و حرفهای خود، نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر عملکردی یک انتخاب عالی برای علاقهمندان به موتورهای آفرود است.