چهارشنبه , ۱۴ آذر ۱۴۰۳
توسعه باتری‌ موتورسیکلت‌ برقی توسط BYD

توسعه باتری‌ موتورسیکلت‌ برقی توسط BYD

1403-09-13 زمان مطالعه: 3 دقیقه 2

BYD با TAILG، غول دوچرخه چینی، برای توسعه باتری‌های موتورسیکلت‌های برقی، دوچرخه‌های برقی و اسکوترهای برقی خود همکاری کرد. این شرکت گفت که TAIL اولین تولیدکننده بزرگ دوچرخه است که با BYD همکاری می‌کند.

به گزارش مجله ماشین، TAILG در مراسم رونمایی از محصولات خود روز دوشنبه، از همکاری با BYD خبر داد. این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی ادعا کرد: ما قصد داریم چالش‌های فناوری باتری‌های دوچرخه را برطرف کنیم و روی تنظیم باتری‌های BYD برای تطبیق با عمر مفید وسایل نقلیه که به آن‌ها نیرو می‌دهند، کار خواهیم کرد.

هر دو شرکت همچنین بر بهبود ایمنی باتری در استفاده از دوچرخه‌های برقی متمرکز خواهند شد، TAILG ادامه می‌دهد.

TAILG، مانند BYD، مستقر در شنژن و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوچرخه در چین است. وب سایت این شرکت ادعا می کند که این شرکت دارای ظرفیت تولید ۱۵ میلیون دستگاه است و محصولات خود را در بیش از ۹۰ کشور و منطقه در ۳۰ هزار فروشگاه می فروشد. این شرکت اخیراً مراکز تحقیق و توسعه خود را در ویتنام و اندونزی افتتاح کرده است. محصولات اصلی آنها موتورسیکلت های برقی، دوچرخه، سه چرخه و اسکوتر است.

BYD پس از CATL دومین تولیدکننده بزرگ باتری در چین است. طبق داده‌های نظارت شده توسط China EV DataTracker، در ماه اکتبر، این شرکت ۱۵.۸۲ گیگاوات ساعت باتری در خودروهای برقی نصب کرد که سهم بازار آن ۲۶.۷ درصد بود.

توسعه باتری‌ موتورسیکلت‌ برقی توسط BYD
توسعه باتری‌ موتورسیکلت‌ برقی توسط BYD

در ماه فوریه، BYD اعلام کرد که باتری‌های LFP ایمن و قابل اعتماد را برای بازار دوچرخه تولید خواهد کرد. این شرکت مستقر در شنژن در آن زمان گفت: مأموریت ما این است که به مردم اجازه دهیم بدون نگرانی از باتری استفاده کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که در ۲۳ فوریه ۱۵ نفر در آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در منطقه یوهوتای در نانکینگ جان باختند و ۴۴ نفر زخمی شدند. این آتش‌سوزی ظاهراً از مناطقی که دوچرخه‌ها در آن پارک شده بودند شروع شد و بحثی را در مورد ایمنی اسکوترهای برقی در چین برانگیخت.

از آن زمان، چندین شهر چینی از ساکنان منع کرده‌اند که دوچرخه‌های خود را داخل ساختمان‌ها پارک کنند.

طبق داده‌های اداره ملی آتش‌نشانی و نجات، در سال ۲۰۲۳، ۲۱۰۰۰ مورد آتش‌سوزی دوچرخه برقی در چین گزارش شده است که نشان‌دهنده افزایش ۱۷.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است. در سال ۲۰۲۲، ۱۸۰۰۰ مورد آتش‌سوزی دوچرخه برقی وجود داشت که نشان‌دهنده افزایش ۲۳.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×