نهمین خودروی سریع پیست نوربرگرینگ به گفته طراحش آقای «شیروناکامورا» یک سوپراسپرت مستقل بر اساس فرهنگ ژاپنی و بدون کپی برداری از نمونه های مطرح اروپایی نقش نگاری شده است. حضور یک دستگاه نیسان GT-R 2015 بلک ادیشن با رنگ مشکی Jet Black ما را مجاب کرد تا سفر کوتاهی به جزیره کیش داشته و تجربه خود را با شما در میان بگذاریم.
فهرست مطالب:
مجله ماشین – نوشته: سید سروش سیدی / خودروی سوپر اسپرت قدرتمند GT-R هیولایی که نیسان برای اولین بار از کانسپت آن در سال ۲۰۰۱ میلادی در نمایشگاه توکیو رونمایی کرد و در سال ۲۰۰۵ با یک بازطراحی مجدد معرفی شد و بالاخره در سال ۲۰۰۷ پا به عرصه رقابت گذاشت خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. ماشینی که با قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار تجربه رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در کمتر از ۳ ثانیه برای مالک خود فراهم می کرد.
GT-R در سال ۲۰۱۲ یک فیس لیفت جزیی شد و ارقام نشان می دهد نیسان از ابتدای سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۴میلادی ۹۲۹۶ دستگاه آن را تحویل داده که برای یک سوپراسپرت قدرتمند عدد قابل توجهی است.
باید اعتراف کنم که حق با آقای ناکامورا است، زیرا GTR شبیه به هیچ کوپه دیگری نیست. از چراغ های بزرگی که تا امتداد گلگیرها کشیده شده اند تا آن کاپوت عضلانی با ورودی های هوا که خود گویای ذات قدرتمند گودزیلا هستند.
هر اندازه که جلوپنجره با نشان GTR کوچک طراحی شده، ورودی های هوا در پایینترین بخش سپر به همان اندازه بزرگ ترسیم شده است. اسپویلر جلو و چراغ های روشنایی روز افقی که نقش مه شکن را هم بازی می کنند آخرین مشخصه این قسمت به شمار می روند.