راهاندازی طرح پشتیبانی رنو برای خودروهای کلاسیک
فهرست مطالب:
طرح جدید رنو برای حمایت از خودروهای کلاسیک
رنو با ارائه این طرح، مکانیکها و تأمینکنندگان خاصی را برای مدلهای تاریخی خود معرفی خواهد کرد. به عنوان مثال، صاحبان رنو ۵ کلاسیک به مکانیکهایی هدایت خواهند شد که در نگهداری این خودروی سوپر مینی دهه ۱۹۷۰ تخصص دارند.
این طرح به عنوان بخشی از واحد “The Originals” رنو که به معرفی مدلهای تاریخی و فروش محصولات مرتبط با آنها میپردازد، راهاندازی شده است. در ابتدا، این برنامه در هشت مرکز در فرانسه به اجرا در خواهد آمد و رنو قصد دارد این شبکه را به تدریج به ۲۵ مرکز تایید شده در سراسر کشور گسترش دهد. این مراکز به نحوی در نظر گرفته شدهاند که ۸۰% از جمعیت فرانسه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از یک متخصص قرار گیرند.
رنو همچنین ۵۰ دفترچه راهنمای تعمیرات اصلی خودروهای کلاسیک خود را به صورت رایگان به همراه ویدیوهای آموزشی آنلاین منتشر کرده است تا علاقهمندان به این خودروها بتوانند به راحتی به منابع مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.
هدف رنو از این طرح
آرنو بلونی، مدیر بازاریابی رنو در نمایشگاه خودروهای کلاسیک “رترو موبیل”، در این خصوص گفت: «مطمئناً، الگوهای ما پورشه و فراری هستند، زیرا آنها به طور جدی از مجموعهداران مراقبت میکنند.» بلونی افزود که توسعه برنامههای مرتبط با میراث رنو به مبارزه با برندهای جدید و رقابتی از چین کمک خواهد کرد، چرا که «هیچ برندی در جهان بدون میراث قوی نمیتواند به موفقیت برسد.»
![راهاندازی طرح پشتیبانی رنو برای خودروهای کلاسیک راهاندازی طرح پشتیبانی رنو برای خودروهای کلاسیک](/wp-content/uploads/2025/02/راهاندازی-طرح-پشتیبانی-رنو-برای-خودروهای-کلاسیک-1.jpg)
منافع مالی از ارتقای میراث برند
بلونی همچنین اشاره کرد که علاوه بر تقویت قدرت برند از نظر ذهنی، پرداختن به میراث برند رنو منافع مالی ملموسی نیز برای این شرکت به همراه دارد. وی گفت: «اقتصاددانان اذعان دارند که میراث یکی از داراییهای بزرگ یک شرکت است و ارزش شرکت را افزایش میدهد. هر بار که ما رویدادهایی حول خودروهای میراثی برگزار میکنیم، ارزش تمامی خودروهای مشابه آن مدلها افزایش مییابد.»
بازگشت به مدلهای کلاسیک محبوب
رنو در راستای احیای مدلهای کلاسیک محبوب خود، به زودی نسخههای جدید رنو ۴ و رنو ۵ را معرفی خواهد کرد و به این ترتیب بازگشت به طراحیهای کلاسیک برای این برند به یک روند مهم تبدیل شده است. بلونی گفت: «چرا باید خودروهایی بسازیم که مردم نمیخواهند؟ وقتی میتوانیم خودروهایی بسازیم که مردم خواهان آنها هستند، این تعریف کار ماست.»
این طرح نشاندهنده توجه ویژه رنو به خودروهای کلاسیک و احترام به میراث برند خود است، و به طور قطع میتواند ارزش بیشتری به خودروهای موجود در این رده ببخشد.