معرفی گوردون موری S1 LM: هایپرکار جدید
به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی گوردون موری اسپشیال وکِهیِکِلز (GMSV) بهتازگی از اولین هایپرکار سفارشی خود با نام S1 LM رونمایی کرده است. این خودروی منحصربهفرد که با الهام از طراحیهای دهه ۹۰ و پیروزی افسانهای گوردون موری در مسابقات لِمَنز سال ۱۹۹۵ ساخته شده، یک مدل خیابانی است که هفت اصل کلیدی این شرکت، بهویژه «زیبایی ماندگار» و «مهندسی هنری» را به اوج خود رسانده است.

S1 LM دارای سقف کوتاهتر و بدنهای کاملاً جدید از جنس فیبر کربن فوقسبک است. مجموعهای از اجزای آیرودینامیکی شامل اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و باله دوتایی عقب، پایداری و نیروی چسبندگی قابل توجهی را فراهم میکنند. چراغهای الهامگرفته از مسابقات لمانز نیز بهزیبایی با بدنه یکپارچه شدهاند.

گوردون موری معتقد است پیشرانه قلب خودرو است و نیمی از تجربه رانندگی را تشکیل میدهد. به همین دلیل، در قلب S1 LM یک پیشرانه V12 اختصاصی و منحصربهفرد با حجم ۴.۳ لیتر قرار دارد. این موتور که قدرت آن به بیش از ۷۰۰ اسب بخار میرسد، با یک سیستم اگزوز سفارشی اینکونل (Inconel) و پوشش طلایی ۱۸ عیار برای دفع حرارت، ارائه شده است.
تمرکز اصلی در توسعه این پیشرانه، روی افزایش حجم، قطعات داخلی سبکتر و نسبت تراکم بالاتر بوده است. این موتور قادر است تا دور ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه بچرخد و از طریق چهار خروجی اگزوز مرکزی خود، صدایی خاص و هماهنگ تولید میکند که یادآور خودروی برنده مسابقات لمانز ۱۹۹۵ است.
جعبهدنده دستی این خودرو از قطعات داخلی مدل T.50 بهره میبرد و برای تعویض دندههای سریع و دقیق بهینه شده است. همچنین سیستم تعلیق سفارشی با ارتفاع کمتر و تنظیمات اختصاصی، تجربه رانندگی هیجانانگیز و دقیقی را فراهم میکند.

کابین این خودروی منحصربهفرد، با الهام از خودروهای مسابقهای، طراحی شده و صندلی راننده در مرکز قرار گرفته است. این طراحی، حسی شبیه به کابین خلبان یک هواپیمای جنگی را به وجود میآورد و اصل «مهندسی هنری» را بهخوبی نشان میدهد. در ساخت کابین از مواد بسیار سبک و مرغوب استفاده شده و هر جزئیات با دقت بالا ساخته شده است تا میراث مسابقهای آن را منعکس کند.
تنها پنج دستگاه از این خودروی بسیار خاص و مجاز برای تردد در خیابان، با قیمتی نامشخص تولید خواهد شد. تحویل اولین نمونهها از سال ۲۰۲۶ آغاز میشود.