معرفی لینک اند کو ۱۰ EM-P: با قدرت ۵۲۳ اسب بخار
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، شرکت لینک اند کو (Lynk & Co)، یکی از برندهای زیرمجموعه گروه خودروسازی جیلی (Geely)، به تازگی از سدان پلاگین-هیبرید جدید خود با نام ۱۰ EM-P رونمایی کرد. این خودرو که در چهار تیپ مختلف عرضه میشود، با قیمتی رقابتی بین ۲۲,۸۰۰ تا ۲۸,۰۰۰ دلار وارد بازار شده است.
طراحی لینک اند کو ۱۰ EM-P
لینک اند کو ۱۰ EM-P از زبان طراحی جدید برند با عنوان “The Next Day” پیروی میکند. این سدان بزرگ، با ابعاد ۵۰۵۰ میلیمتر طول، ۱۹۶۶ میلیمتر عرض و ۱۴۸۷ میلیمتر ارتفاع، فضای داخلی بسیار جاداری را فراهم میکند. فاصله محوری آن نیز به ۳۰۰۵ میلیمتر میرسد. طراحی بدنه به گونهای است که ضریب درگ (Cd) بسیار پایین ۰.۲۱۹ را به دست آورده که نشان از آیرودینامیک عالی خودرو دارد. در نمای عقب، چراغهای پیوسته که در سراسر عرض خودرو کشیده شدهاند، ظاهری مدرن و جذاب به آن میدهند.

کابین لینک اند کو ۱۰ EM-P
در فضای داخلی، نمایشگرهای پیشرفتهای به چشم میخورند:
- هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده (AR-HUD) با ابعاد ۲۵.۶ اینچ
- کلاستر دیجیتال با نمایشگر LCD ۱۲.۶۶ اینچی
- نمایشگر مرکزی ۱۵.۴ اینچی با سیستم سرگرمی جدید Lynk Flyme Auto
این سیستم سرگرمی بر پایه تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۲۹۵ کار میکند و از قابلیت اتصال به انواع گوشیهای هوشمند از طریق CarPlay، HiCar و ICCOA 1.6 پشتیبانی میکند.
مشخصات فنی لینک اند کو ۱۰ EM-P
لینک اند کو ۱۰ EM-P بر روی پلتفرم CMA Evo ساخته شده و از یک سیستم پلاگین-هیبرید EM-P بهره میبرد. این سیستم شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و سامانه هیبریدی DHT Evo است که در مجموع، ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
- تعلیق: این خودرو از سیستم تعلیق دوجناغی در جلو و تعلیق چنداتصالی (five-link) در عقب بهره میبرد که سواری نرم و هندلینگ مناسبی را تضمین میکند.
- قدرت و کشش: تمامی تیپها به صورت استاندارد با سیستم تمامچرخ محرک (AWD) هوشمند عرضه میشوند.
لینک اند کو ۱۰ EM-P در دو نسخه با ظرفیت باتری متفاوت عرضه شده است:
- نسخه ۲۴۰: مجهز به باتری ۳۸.۲ کیلوواتساعتی که ۲۴۰ کیلومتر برد تمامبرقی (بر اساس استاندارد CLTC) و ۱۴۰۰ کیلومتر برد ترکیبی را ارائه میدهد.
- نسخه ۱۲۰: مجهز به باتری ۱۸.۴ کیلوواتساعتی که ۱۲۰ کیلومتر برد تمامبرقی (بر اساس استاندارد CLTC) و ۱۳۰۰ کیلومتر برد ترکیبی را فراهم میکند.
رانندگی خودکار
این سدان جدید از سیستم کمکراننده “Qianli Haohan” H7 بهره میبرد که بر پایه تراشه قدرتمند Nvidia Thor با توان پردازشی ۷۰۰TOPS کار میکند. این سیستم با استفاده از لیدار (LiDAR)، قابلیتهای رانندگی نیمهخودران پیشرفتهای مانند NOA (Navigation on Autopilot) در بزرگراهها و مسیرهای شهری را ارائه میدهد.


