معرفی فراری ۸۴۹ تستاروسا: تولد دوباره یک افسانه
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، فراری از جدیدترین ابرخودروی خود با نام ۸۴۹ تستاروسا (۸۴۹ Testarossa) رونمایی کرد. این خودرو که جایگزین مدل SF90 استراداله میشود، یک برلینتای سوپراسپرت هیبریدی پلاگین است که با ترکیبی از یک موتور V8 تویینتوربو و سه موتور الکتریکی، مجموعاً ۱۰۵۰ اسببخار قدرت تولید میکند که ۵۰ اسببخار از مدل قبلی بیشتر است.
با این عملکرد خیرهکننده، طراحی آیندهنگرانه و در عین حال ریشهدار در تاریخ، و همچنین توانایی هیجانانگیز کردن راننده بدون فدا کردن راحتی، ۸۴۹ تستاروسا در جایگاه بالایی از محصولات فراری قرار میگیرد. این خودرو برای مشتریان سختگیری ساخته شده که بهترینها را از یک فراری میخواهند. به همین دلیل، فراری نام افسانهای “تستاروسا” را که اولین بار در سال ۱۹۵۶ برای توصیف سرسیلندرهای قرمز رنگ موتورهای مسابقهای فراری به کار رفت، و سپس بر روی مدل مشهور ۱۹۸۴ فراری Testarossa استفاده شد، دوباره زنده کرده است.

قلب تپنده و سیستم هیبریدی
موتور V8 تویینتوربو این خودرو که بخشی از خانواده موتورهای برنده جوایز متعدد International Engine of the Year است، به طور کامل بازطراحی شده تا به حداکثر قدرت ۸۳۰ اسببخار برسد. این موتور با یک سیستم هیبریدی پیشرفته که از تجربه فراری در دنیای موتور اسپرت الهام گرفته، ترکیب شده است.
- موتور V8: با افزایش ۵۰ اسببخار قدرت نسبت به مدل قبلی و استفاده از قطعات بازطراحیشده، از جمله توربوشارژرهای بزرگتر و سبکتر، به بالاترین عملکرد ممکن رسیده است.
- موتورهای الکتریکی: سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۲۰ اسببخار، شامل دو موتور در محور جلو و یک موتور در محور عقب (MGU-K) که مستقیماً از تجربه فرمول یک گرفته شده، به افزایش عملکرد و پویایی خودرو کمک میکنند.
- چهار چرخ محرک: سیستم تمام چرخ محرک و فناوری کنترل گشتاور (Torque Vectoring) حداکثر کشش و عملکرد را در تمامی شرایط فراهم میآورند.
- باتری: یک باتری ۷.۴۵ کیلوواتساعتی امکان پیمایش ۲۵ کیلومتر را در حالت تمام برقی فراهم میکند.

طراحی و آیرودینامیک انقلابی
۸۴۹ تستاروسا با الهام از خودروهای مسابقهای دهه ۱۹۷۰، خطوط تیز و هندسی را با فرمهای حجمی ترکیب کرده و یک طراحی منحصربهفرد و ماندگار را به وجود آورده است.
- داونفورس: این خودرو در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، نیروی عمودی ۴۱۵ کیلوگرم تولید میکند که ۲۵ کیلوگرم بیشتر از SF90 استراداله است.
- سیستم خنککاری: بازطراحی سیستم خنککاری، باعث افزایش ۱۵ درصدی کارایی آن شده است.
- بخشهای آیرودینامیک: ورودیهای هوای جانبی، دیفیوزر عقب و اسپویلر فعال، همگی برای بهبود عملکرد بهینه شدهاند. اسپویلر عقب فعال در کمتر از یک ثانیه بین دو حالت “نیروی پایین” و “نیروی بالا” جابجا میشود.

تجربه رانندگی و کابین
کابین ۸۴۹ تستاروسا، سنت داشبورد افقی برلینتا را با حس و حال خودروهای تکسرنشین ترکیب کرده است. فرمان جدید با دکمههای مکانیکی و صفحه نمایش دیجیتال، تجربه رانندگی را به سطح بالاتری میبرد. در طراحی داخلی، به ارگونومی و استفاده از متریالهای باکیفیت توجه ویژهای شده است.
- صندلیها: صندلیها در دو مدل “راحتی” و “مسابقهای” از جنس فیبر کربن ارائه میشوند.
- سیستم HMI: رابط کاربری جدید، تعامل با خودرو را سادهتر و بصریتر کرده و از فناوریهایی مانند اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند.

پکیج Assetto Fiorano و آپشنهای شخصیسازی
پکیج Assetto Fiorano یک گزینه سفارشی برای حداکثر کردن عملکرد خودرو است. این پکیج با کاهش ۳۰ کیلوگرم وزن (با استفاده از فیبر کربن و تیتانیوم) و تغییرات آیرودینامیکی و فنی، عملکرد خودرو را به سطح مسابقهای نزدیک میکند. همچنین، فراری آپشنهای شخصیسازی گستردهای را برای رنگ بدنه و تریم داخلی ارائه میدهد.

خدمات پس از فروش و گارانتی
فراری برای ۸۴۹ تستاروسا یک برنامه نگهداری ۷ ساله ارائه میدهد که تمامی سرویسهای دورهای را پوشش میدهد. همچنین، با برنامههای Warranty Extension Hybrid و Power Hybrid، مشتریان میتوانند گارانتی قطعات اصلی و باتری خودروهای هیبریدی خود را تا سال هشتم و حتی شانزدهم تمدید کنند که شامل تعویض رایگان باتری نیز میشود.

مشخصات فنی
- حداکثر قدرت: ۱۰۵۰ اسببخار
- موتور: V8 تویینتوربو
- حجم موتور: ۳۹۹۰ سیسی
- شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: کمتر از ۲.۳ ثانیه
- شتاب ۰-۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۳۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: بیش از ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
- وزن خالص: ۱۵۷۰ کیلوگرم
- زمان دور پیست فیورانو: ۱ دقیقه و ۱۷.۵ ثانیه
- نسبت قدرت به وزن: ۱.۵ کیلوگرم بر اسببخار