معرفی جتور تراولر C-DM پلاگین هیبرید ۲۰۲۶: شاسیبلند ماجراجو
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، گروه چری قصد دارد در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۵ خانواده Jetour Traveller را در چین بهروزرسانی و گسترش دهد. در این بهروزرسانی، علاوه بر نسخههای بنزینی، نسخه پلاگینهیبرید که پیشتر با نام Shanhai T2 شناخته میشد، حالا با نام جدید Traveller C-DM عرضه میشود. مهمترین ویژگی این مدل، استفاده از سامانه هیبریدی قدرتمند سهموتوره است که در بالاترین نسخه ۳۴۰ کیلووات قدرت (حدود ۴۵۰ اسببخار) و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و میتواند تا ۲۰۸ کیلومتر فقط با برق حرکت کند.
جایگاه و ابعاد
طبق اسناد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، ابعاد جتور تراولر C-DM به این صورت است:
- طول: ۴,۷۹۵ تا ۴,۸۱۰ میلیمتر (بسته به تریم)
- عرض: ۲,۰۰۶ میلیمتر
- ارتفاع: ۱,۸۷۵ میلیمتر
- فاصله محوری: ۲,۸۰۰ میلیمتر
این ابعاد کمی از مدل قبلی Shanhai T2 بزرگتر است و آن را در رده شاسیبلندهای خانوادگی و سفرمحور قرار میدهد.

طراحی بیرونی
طراحی کلی همان استایل جعبهای و آفرودی جتور تراولر را حفظ کرده، اما جزئیات بهروزرسانی شدهاند:
- بازطراحی ناحیه مهشکن و سادهتر شدن سپر جلو
- حذف نوار عمودی جلو
- در نسخه هیبریدی: زاپاس جانبی لولادار، چراغهای عقب عمودی شفاف و گرافیک مستطیلی جدید در سپر عقب
- امکان سفارش سقف مشکی، سانروف پانوراما، شیشههای عقب دودی، رکاب ثابت و دستگیره درِ سنتی
این تغییرات ظاهر خودرو را به سمت یک شاسیبلند سفری مدرن و درعینحال خشن سوق میدهد.
پیشرانهها و نسخهها
خانواده تراولر ۲۰۲۶ شامل دو نوع اصلی است: بنزینی و پلاگینهیبرید C-DM.
۱. نسخههای بنزینی
- موتور ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۳۵ کیلووات
- موتور ۲.۰ لیتری توربو با توان ۱۸۷ کیلووات
- جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه (DCT)
این نسخهها از نظر قیمت و کاربری، رقیب SUVهای هفتنفرهای مانند هوندا CR-V و نیسان ایکستریل در بازار چین هدفگذاری شدهاند.
۲. نسخه پلاگینهیبرید Traveller C-DM
- موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۱۵ کیلووات
- به همراه دو موتور برقیِ جلو در نسخههای پایه (۱۶۵ kW / ۳۹۰ Nm)
- یا چیدمان سهموتوره پُرخروجی در نسخههای بالارده با توان ۳۴۰ kW و گشتاور ۷۰۰ Nm
- جعبهدنده هیبریدی ۳ سرعته (۳-speed DHT)
- سامانه چهارچرخ محرک هوشمند XWD
این ترکیب، هم برای استفاده شهری و خانوادگی و هم سفر و آفرود سبک مناسب است.

باتری و برد برقی
دو پک باتری برای تراولر C-DM در نظر گرفته شده است:
- ۲۶.۷ کیلوواتساعت با برد برقی حدود ۱۲۰ کیلومتر
- ۴۳.۲۴ کیلوواتساعت با برد ۲۰۶ تا ۲۰۸ کیلومتر فقط با برق
این اعداد (بر پایه استانداردهای چین) برای یک شاسیبلند جعبهای و نسبتاً بزرگ، عددی چشمگیر است و جتور را در برابر رقبای پلاگینهیبرید چینی در موقعیت خوبی قرار میدهد.
قیمت و رقبا
- نسخههای بنزینی از ۱۳۹,۹۰۰ یوان (حدود ۱۹,۶۰۰ دلار) شروع میشوند.
- نسخه پلاگینهیبرید C-DM از نظر قیمت نزدیک به شانهبهشانه Shanhai T2 قبلی است و حدود ۱۷۹,۹۰۰ یوان (حدود ۲۵,۲۰۰ دلار) برآورد میشود.
- رقبای مستقیم: هاوال دراگون PHEV، BJ40 برقی/رِنجاکستندر پکن و دیگر SUVهای سفرمحورِ هیبریدی چینی.
استراتژی برند
Jetour که در ۲۰۱۸ زیرمجموعه چری متولد شد و از ۲۰۲۱ به برندی مستقل تبدیل شد، تمرکزش را روی SUVها، کراسها و خودروهای سفر/آفرود خانوادگی گذاشته است. عرضه همزمان بنزینی و پلاگینهیبرید پُرخروجی نشان میدهد جتور – مثل بقیه خودروسازان چینی – در دوره گذار به برقیسازی کامل، روی پوشش حداکثری سبد قوای محرکه حساب باز کرده است.
جمعبندی
Jetour Traveller C-DM 2026 را باید یک شاسیبلند سفرمحور پلاگینهیبرید دانست که با:
- طراحی مکعبی و ماجراجویانه،
- قوای محرکه ۳ موتوره تا ۳۴۰ kW / ۷۰۰ Nm،
- برد تمامبرقی تا ۲۰۸ km،
- و قیمت رقابتی در بازار چین،
میتواند در برابر PHEVهای آفرودی تازهوارد، حرفی برای گفتن داشته باشد.


