معرفی هیوندای کریتر: یک آفرودر واقعی
به گزارش مجله ماشین، این روزها استفاده از تزئینات آفرودی، گلگیرهای پهن و روکشهای محافظتی صوری میان خودروسازان رایج شده و بسیاری از شاسیبلندها در عمل توانایی واقعی مسیرهای سخت را ندارند. اما هیوندای اعلام کرده کانسپت کرِیتِر با همان روحیه محصولات XRT طراحی شده، اما با سطحی بالاتر از استحکام و توانایی.
نسخههای فعلی XRT بیشتر مناسب مسیرهای خاکی سبک یا سفرهای خارج از شهر هستند، نه عبور از مسیرهای سنگلاخی یا ماجراجویی جدی در طبیعت. با این حال، مدلهایی مانند آیونیک ۵ XRT تجربه رانندگی لذتبخشی ارائه میدهند، هرچند توانایی واقعی آنها کمتر از آن چیزی است که تبلیغات نشان میدهد.

کانسپت کرِیتِر قصد دارد این تصویر را تغییر دهد. این خودرو در تصاویر اولیه با:
-
چراغهای تهاجمی،
-
سپرهای بازطراحیشده برای بهبود زاویه ورود و خروج،
-
و ارتفاع واقعی از سطح زمین
بهوضوح چهره یک آفرودر حرفهای را به نمایش میگذارد. حتی برخی گمانهزنیها احتمال استفاده از اکسل پورتال را مطرح کردهاند؛ هرچند بسیار بعید است که چنین فناوریای در نسخه تولیدی دیده شود.

در صورتی که کرِیتِر با موتور درونسوز چنین قابلیتی نداشته باشد، احتمالاً نسخه تمامبرقی آن میتواند با چهار موتور الکتریکی معرفی شود؛ ترکیبی که در کلاس آفرودرهای الکتریکی بسیار قدرتمند ظاهر میشود.
معرفی چنین کانسپتی از هیوندای عجیب نیست. برند لوکس هیوندای، یعنی جنسیس نیز بهدنبال عرضه محصولاتی مانند X Gran Equator است و حتی شایعههایی درباره ساخت رقیبی برای مرسدس G کلاس مطرح شده است. بنابراین، کرِیتِر میتواند پیشنمایشی از یک شاسیبلند ماجراجوی جدید و کمتجملتر باشد که در آینده به تولید برسد.


