معرفی چانگان دیپال L06: نخستین خودروی تولیدی چین
فهرست مطالب:
به گزارش مجله ماشین، برند برقی دیپال از گروه چانگان، سدان اسپرت هوشمند جدید خود با نام Deepal L06 را بهطور رسمی در چنگدو معرفی کرد. این مدل با قیمت ۱۳۴,۹۰۰ تا ۱۵۶,۹۰۰ یوان (حدود ۱۸,۸۰۰ تا ۲۱,۸۰۰ دلار) عرضه شده و عنوان نخستین خودروی تولیدی چین مجهز به سیستم تعلیق مغناطیسی مگنراید نسل چهارم را یدک میکشد؛ همان فناوری که در خودروهای فوقلوکس و سوپراسپرتی مثل فراری، لامبورگینی و کادیلاک استفاده میشود.
فناوری MagneRide ساخت BWI قادر است ۱۰۰۰ بار در ثانیه سختی کمکفنرها را تنظیم کند. نتیجه این کار هدایتپذیری دقیق در سطح خودروهای اسپرت، همراه با نرمی مناسب در رانندگی روزمره است. این سیستم یکی از مهمترین مزیتهای L06 نسبت به رقبا محسوب میشود.

طراحی بیرونی
این سدان توسط کلاوس زیسیورا طراحی شده و چهرهای مدرن با ویژگیهای زیر دارد:
-
چراغهای جلوی دوتکه
-
جلوپنجره بسته مخصوص خودروهای برقی
-
درهای بدون فریم
-
ابعاد: طول ۴۸۳۰ میلیمتر، عرض ۱۹۰۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۴۸۰ میلیمتر
-
فاصله محوری ۲۹۰۰ میلیمتر

کابین
داخل کابین L06 زبان طراحی T شکل بهکار رفته و بیش از ۹۰ درصد سطوح از مواد نرم تشکیل شده است. امکانات مهم شامل:
-
نمایشگر واقعیت افزوده ۵۰ اینچی (AR-HUD)
-
فرمان سهشاخه اسپرت
-
نورپردازی داخلی ۲۵۶ رنگ
-
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی موسوم به «صفحه خورشیدی»
-
صندلیهای اسپرت با ۹۱.۷ میلیمتر پشتیبانی جانبی

فناوری
دیپال L06 اولین خودرو با چیپ خودرویی ۳ نانومتری در کابین است و در تمام تیپها سنسور لایدار بهصورت استاندارد ارائه میشود.
به کمک همکاری با Horizon Robotics، خودرو از رانندگی نیمهخودکار در شهر و بزرگراه پشتیبانی میکند.
پیشرانهها
دیپال L06 در دو نسخه عرضه میشود:
۱. مدل تمامبرقی
-
موتور ۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسببخار)
-
برد ۶۷۰ کیلومتر (CLTC)
-
شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد در ۱۵ دقیقه
۲. مدل هیبریدی با رنجافزاینده
-
موتور ۱.۵ لیتری (۷۲ کیلووات) برای تولید برق
-
موتور برقی ۱۷۵ کیلووات (۲۳۵ اسببخار)
-
باتری ۲۸.۳۹ کیلوواتساعتی
-
برد الکتریکی ۲۴۰ کیلومتر
-
برد ترکیبی ۱۵۰۰ کیلومتر

مگنرئولوژیک
سیستم مگنراید ابتدا توسط جنرالموتورز توسعه یافت و سپس شرکت BWI چین آن را خریداری و به نسلهای جدید ارتقا داد. این سیستم اکنون در خودروهایی مانند:
-
آکورا MDX
-
آئودی TT و R8
-
شورولت کوروت و کامارو ZL1
-
کادیلاک CTS-V و مدلهای سری V
-
فورد موستانگ Mach-E
-
فراری ۴۵۸ و ۵۹۹
-
لامبورگینی هوراکان
بهکار میرود.
BWI اکنون کارخانههایی در چین، اروپا و آمریکای شمالی دارد و خطوط تولید جدید در شِنژن و ژانگجیاکو ظرفیت تولید دو میلیون کمکفنر مغناطیسی را فراهم میکند.


