چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
» مقاله » آموزشی » ۵ امکان جالب waze که کاربران کمتر از آن اطلاع دارند / فوت و فن های استفاده از نرم افزار Waze
1 18

۵ امکان جالب waze که کاربران کمتر از آن اطلاع دارند / فوت و فن های استفاده از نرم افزار Waze

۱۴۰۰-۰۱-۱۵

مجله ماشین – نوشته: حمید رضا هدایت پناه / اپلیکیشن موبایلی وِیز نیازی به معرفی ندارد، تقریبا همه ما از آن برای پیدا کردن مسیر خود بهره می بریم و کاربرد روزانه در زندگی ما پیدا کرده است. این نرم افزار ۱۳ سال پیش درسال۲۰۰۶ تولد یافت و هفت سال بعدگوگل آن را با مبلغ باورنکردنی ۹۶۶ میلیون دلار خریداری کرد! در حال حاضر این اپ از بیش از ۴۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند و بیشتر از نیم میلیارد نفر کاربر فعال دارد. ویز در ایران هم بسیار پرطرفدار شده اما کاربران ایرانی از بخش کوچکی از توانایی های آن بهره می برند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا ۵ امکان جالب waze را که کاربران کمی از آن اطلاع دارند را به شما معرفی کنیم.

۱-ویز در نقش یادآور

خیلی ساده مقصد خود را انتخاب کنید و به جای فشار دادن دکمه بزرگ الان برو(Go now) دکمه کوچتر بعدا(Later) را فشار دهید. در بخش بالایی می توانید روزی که می خواهید به آن مقصد بروید را مشخص کنید، حتی قادر به انتخاب مبدا جدید هم خواهید بود، پس از آن با انتخاب زمانی که می خواهید به آنجا برسید، ویز ساعتی که باید حرکت را آغاز کنید به شما اعلام می کند. بررسی روند ترافیک در ساعت های مختلف از این طریق امکان پذیر خواهد بود و می توانید با کمک کتابخانه عظیم و هوش مصنوعی بالای نرم افزار مطمئن باشید که زمان اعلام شده توسط آن تا اندازه زیادی از دقت کافی برخوردار است. همچنین امکان انتخاب زمان های کم ترافیک تر نیز از این طریق وجود دارد.

۲-راهنمایی را با صدای خودتان انجام دهید

یکی از امکانات جدید و البته جالب ویز امکان ضبط صدای خودتان برای راهنمای صوتی است که در نوع خود می تواند بسیار جالب باشد. برای این منظور ابتدا باید وارد بخش تنظیمات شوید(علامت چرخ دنده بالای ربان کناری) سپس سومین گزینه از بالا که دستیار صوتی(Voice Direction) را انتخاب نمایید. در بالای صفحه یک علامت به علاوه قرمز وجود دارد که به کمک آن قادر خواهید بود تا صدای خودتان را ضبط و از آن برای خودتان استفاده کنید. امکان به اشتراک گذاری صدای ضبط شده نیز وجود دارد. درپایین همین لیست می توانید صداهای ضبط شده به زبان های به جز انگلیسی از جمله پارسی را هم پیدا کنید که کیفیت قابل قبولی دارد. برای فارسی کردن زبان کل برنامه هم وارد بخش تنظیمات شده و گزینه General را پیدا کنید، بعد از آن به دنبال Language بگردید، با انتخاب پارسی همه چیز به زبان فارسی دوستداشتنی تغییر خواهد نمود.

۳-نقشه مخصوص موتورسوارها

در بخش موسوم به رهیابی یا Navigation گزینه های جالبی پیش روی شمار قرار می گیرد که یکی از آنها انتخاب نوع وسیله است. در این بخش که نام انتخاب نوع وسیله یا Vehicle Type مشخص شده می توانید بین سه گزینه خودروی شخصی، تاکسی و موتورسیکلت به انتخاب بپردازید. گزینه پایینی هم از شما می پرسد که آیا می خواهید در راه های خاکی هم حرکت کنید یا نه

۴-از باتری خود محافظت کنید

ویز نرم افزار پرمصرفی است، برای آنکه بتوانید از شارژ باتری خود محافظت کنید بهتر است گزینه ذخیره باتری را روشن کنید که تا اندازه زیادی مصرف را کاهش خواهد داد. گزینه بعدی خاموش کردن نمایشگر گوشی و استفاده از ویز در حالت دستیار صوتی است که کارکرد خیلی خوبی دارد و مصرف شما را بیشتر از پیش پایین خواهد آورد.

۵-کارکردن به صورت افلاین

دانلود نقشه های مسیر مخصوصا در زمان هایی که قصد دارید به مقاصد دور افتاده بروید اهمیت دو چندان پیدا می کند. برای اینکاری باید به پس از مراجعه به بخش تنظیمات( از طریق منوی کناری و ضربه زدن روی علامت چرخ دنده) وارد منوی نقشه و نمایش(Display and Navigation) شوید، آخرین گزینه تبادل اطلاعات است، با ورود به این بخش و سبز کردن تیک دریافت اطلاعات ترافیکی ویز به صورت خودکار در زمان موجود بودن اتصال اینترنت نقشه ها را برایتان ذخیره می نماید. نتیجه آنکه حتی اگر در بخشی از جاده اینترنت نداشته باشید، موجود بودن سینگنال GPS برای نگاه داشتن شما در مسیر صحیح کفایت خواهد نمود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

مجله ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×